شناسهٔ خبر: 66741291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید گردشگران آلمانی و بلژیکی از برج تاریخی رادکان شهرستان چناران

گردشگران آلمانی و بلژیکی از برج تاریخی رادکان شهرستان چناران بازدیدکردند.

صاحب‌خبر -

بازدید گردشگران آلمانی و بلژیکی از برج تاریخی رادکان شهرستان چناران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت:میزان بازدید گردشگران خارجی از آثار تاریخی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

محمد طاهریان مقدم افزود:بیشتر گردشگران خارجی دو مسیر اخلمد و رادکان را برای بازدید انتخاب می‌نمایند، مسیر اخلمد به دلیل جاذبه‌های طبیعی روستا مورد توجه گردشگران حاشیه خلیج فارس و عرب زبان و مسیر شهر رادکان با مجموعه آثار و ابنیه تاریخی که دارد بیشتر مورد توجه گردشگران اروپایی قرار دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: گردشگران از کشور‌های خارجی شامل آلمان، ایتالیا، بلژیک، عراق، چین و... علاوه بر بازدید از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان با اقامت شبانه در بومگردی‌ها با آداب و رسوم منطقه به خصوص غذا‌های محلی، موسیقی و صنایع دستی مردم منطقه آشنا می‌شوند.

وی گفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و ساماندهی بنا‌های تاریخی و نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی شهرستان در سال ۱۴۰۲ اختصاص داده شد.

طاهریان مقدم افزود: از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان به برج تاریخی رادکان، حمام و مسجد تاریخی شهر رادکان و همچنین روستای گردشگری اخلمد و روستا‌های دامنه کوه‌های هزار مسجد اشاره کرد.

 

نظر شما