شناسهٔ خبر: 66740275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

برگزاری جلسه شورای هماهنگی بمناسبت سوم خرداد در زاهدان

جلسه شورای هماهنگی بمناسبت سوم خرداد در سالن جلسات استانداری زاهدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، سرتیپ دوم «غلام رضا جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زاهدان در جلسه شورای هماهنگی که بمناسبت سوم خرداد در سالن جلسات استانداری زاهدان برگزار شد اظهار داشت: در حوزه ایثار و شهادت باید طوری کار کرد که گِله‌مندی‌ها برطرف و به رضایت کامل ایجاد گردد. 

در ادامه سردار جعفری به ارائه اهم برنامه ها و عملکرد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در سال گذشته پرداخت و بیان داشت: برابر تدابیر انجام شده به منظور بهره گیری از تمامی فعالیتهای ،فرهنگی هنری تبلیغی و رسانه ای و برای تقویت و تبیین شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شعار سال ۱۴۰۳ دفاع مقدس در «راه فتح قله ایم» نامگذاری شده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین ملاک های ارزیابی ادارات و دستگاه های دولتی در استان ها فعالیت های ثبت شده آنها در سامانه سادم می باشد لذا کلیه دستگاهها برنامه‌های اجرایی سازمان مربوطه را در سامانه مربوطه به همراه مستندات ثبت نمایند.

وی برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، پرداختن خطبای جمعه به دستاوردهای حماسه آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول قبل از خطبه‌ها،  تهیه و تولید آثار  و پخش برنامه‌های ویژه آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول و پخش بانگ  مقاومت و پیروزی راس ساعت ۱۱ همزمان با اعلام آزاد سازی شهر خرمشهر در روز سوم خرداد از شبکه‌های صدا و سیمای، عطر افشانی مزار شهدای گرانقدر در گلزار شهدا ،  انجام فضاسازی مناسب محیطی متناسب با موضوع آزادسازی خرمشهر و دفاع مقدس توسط شهرداری های سراسر استان را از جمله اهم برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر برشمرد.

در ادامه « رضا شریفی» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: باتوجه به تغییر وضعیت و قرار گرفتن در عصر جدید ارتباطات، وظیفه و رسالت اصلی همه ی ما حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و  همچنین تهیه و تولید محتوا متناسب با ذائقه نسل جوان و نوجوان جامعه می باشد.

شریفی گفت: دستیابی به پیروزی انقلاب اسلامی دارای ارکانی از جمله ولایت، رهبری، انسجام مردم و اعتقاد مردم بوده و در جامعه کنونی نیز بایستی با تبیین همین ارکان برای  نسل جوان و نوجوان جامعه زمینه تقویت روحیه از خودگذشتگی، ایثار و مقاومت را ایجاد نماییم.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار استان با توجه به نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان و جوانان خاطر نشان کرد: جهان آماده شده برای پذیرش فرهنگ مقاومت و تحرک انقلابی است و عوامل معاند و بیگانه به‌دنبال این هستند که ما نتوانیم برای جوانان خود این آموزه‌ها و صندوق ذخیره معنوی و ارزشمند نقد کنیم، در همین راستا در عصردیجیتال (دهکده جهانی) عصر جدیدی به‌نام عصر شبهه وجود دارد که با توجه به این اصل، اصل انقلاب را زیر سوال ببرند فلذا باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امید و اعتماد بین حکمرانان و عامه باید حفظ شود و شکافی ایجاد نشود.

 شریفی در انتها از دستگاه‌های متولی خواسته‌اند برای شهدا گمنام استان آثاری متناسب از نظر سیما و منظر برای حفظ شان و جایگاه شهدای عزیزمان مدنظر قرار دهند و در خصوص ساخت یادمان های شهدای گمنام از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

در پایان مراسم از کاربران برتر دستگاه های اجرایی که در سال گذشته عملکرد خود را در سامانه سادم ثبت کرده بودند تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما