شناسهٔ خبر: 66739834 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

انواع کیف پول فانتوم در انواع سخت افزاری و نرم افزاری

ولت‌ها یا کیف پول‌های دیجیتالی، راحت‌ترین و در عین حال امن‌ترین فضایی هستند که کاربران می‌توانند سرمایه ارز دیجیتال خود را درون آن نگهداری کنند. انواع کیف پول‌ها با قابلیت‌های متنوع وجود دارند که در این بخش قصد داریم به بررسی دقیق‌تر کیف پول فانتوم و انواع آن بپردازیم.

صاحب‌خبر -

فانتوم چیست؟

فانتوم یک پلتفرم قرارداد هوشمند غیر متمرکز و بدون نیاز به مجوز است که بر پایه شبکه اتریوم بنا شده و برای ساخت انواع اپلیکیشن‌های غیر متمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. درست مثل دیگر پلتفرم‌های مبتنی بر اتریوم، فانتوم نیز قصد دارد با ارائه مقیاس‌پذیری بسیار خوب و هزینه کارمزد بسیار پایین، به انتخاب اصلی توسعه‌دهندگان تبدیل شود.

این پلتفرم، رمزارز اختصاصی خود یعنی Fantom را نیز دارد که با حروف اختصاری FTM نمایش داده می‌شود. این ارز دیجیتال ابتدا در سال 2018 معرفی شد و تا اوایل سال 2021، روند افزایش قیمت آن بسیار کم بود. در سال 2021 البته این موضوع کاملا تغییر کرد و با افزایش قیمت فانتوم، یک رکورد برای این کریپتوکارنسی نیز ثبت شد. نکته بسیار مهمی که باید راجع به فانتوم بدانید این است که این پلتفرم با عرضه انواع کیف پول‌های سرد و گرم، به یکی از اولین انتخاب‌های اغلب تریدرها تبدیل شده است. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که کیف پول فانتوم چیست، با ما به بخش بعدی بیایید.

کیف پول فانتوم چیست؟

کیف پول‌های فانتوم که با نام اختصاری fWallet نیز شناخته می‌شوند، کیف پول‌های اختصاصی برای بلاک‌چین فانتوم هستند. کیف پول‌های نرم‌افزاری یا همان کیف پول‌های گرم فانتوم تنها برای ذخیره، ارسال و دریافت توکن‌های اختصاصی این رمزارز طراحی شده‌اند. هر چند کیف پول‌های سرد فانتوم که تنوع بسیار بیشتری هم دارند، قابلیت دریافت، ارسال و ذخیره دیگر توکن‌های مشهور مثل بیت‌کوین، اتریوم، XRP، لایت‌کوین و دیگر کریپتوکارنسی‌های مشهور را نیز دارد.

کیف پول‌های سرد فانتوم، نوعی ابزار فیزیکی و سخت‌افزاری هستند که امنیت سرمایه شما را در بالاترین سطح ممکن، فراهم می‌کنند. برخی از مهم‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری فانتوم شامل موارد زیر هستند:

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو S / Ledger Nano S

لجر نانو S / Ledger Nano S

اولین و محبوب‌ترین کیف پول سرد فانتوم، کیف پول سرد لجر نانو اس است که از انواع ارزهای دیجیتالی و رمزارز فانتوم، پشتیبانی می‌کند. اگر قصد خرید فانتوم دارید و استفاده از یک کیف پول سرد را برای نگهداری از سرمایه خود انتخاب کرده‌اید، لجر نانو اس قطعا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این کیف پول سرد، یک صفحه نمایش OLED دارد که کار کردن با این کیف پول را برای تریدرها بسیار راحت‌تر می‌کند.

پشتیبانی از 1500 ارز دیجیتال مختلف، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های لجر نانو اس است. رابط کاربری ساده، ظاهر زیبای کیف پول و اندازه استاندارد آن، همه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول هستند. این کیف پول سرد با انواع سیستم عامل‌ها مثل مک، ویندوز و لینوکس سازگار است و با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل T / Trezor Model T

دیگر کیف پول محبوب و مشهور که از فانتوم نیز پشتیبانی می‌کند، کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل T است. این کیف پول با داشتن یک صفحه نمایش باکیفیت، امکان انجام فعالیت‌های مختلف را تسهیل کرده و یک گزینه عالی برای ذخیره توکن‌های مختلف به شمار می‌رود. کیف پول سرد ترزرو مدل T، از بیش از 1000 کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌کند و یک انتخاب ایده‌آل برای تریدرهای حرفه‌ای است.

Trezor Model T

راه‌اندازی آسان، امنیت بسیار بالا همراه با یک صفحه نمایش لمسی، از ویژگی‌های مهم و اصلی این کیف پول هستند. ناگفته نماند که این کیف پول نیز از انواع سیستم عامل‌های مشهور مثل ویندوز، لینوکس و مک نیز پشتیبانی می‌کند و دارای نرم‌افزار اپن‌سورس است.

کیف پول نرم‌افزاری فانتوم

علاوه بر کیف پول‌های سخت‌افزاری، انواع کیف پول نرم‌افزاری برای نگهداری و ارسال رمزارز فانتوم در دنیا وجود دارند که در ادامه، با دو مدل از مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهیم شد:

کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت

تراست ولت یک نرم‌افزار قدرتمند، غیر متمرکز و امن است که می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن ایمیل و شناسه کاربری، از آن استفاده کنید. این کیف پول در حال حاضر به صرافی بزرگ و بین‌المللی بایننس تعلق دارد. با پشتیبانی از صدها توکن متنوع، تراست ولت یکی از بهترین گزینه‌ها برای اغلب تریدرها به‌شمار می‌رود.

رابط کاربری بسیار ساده و قابل درک، امکان ذخیره کردن کلیدهای خصوصی کاربران بر روی دستگاه، امکان استفاده از آن بر هر دو سیستم عامل اصلی یعنی اندروید و iOS، همراه با امکان مشاهده دارایی‌ها و قیمت لحظه‌ای رمزارزها، همه بخشی از مزایای اصلی این کیف پول نرم‌افزاری هستند. اگر قصد استیکینگ آن را دارید، کیف پول تراست والت گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

کیف پول نرم‌افزاری متامسک

متامسک یکی دیگر از مهم‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری انواع ارز دیجیتال است که در شکل‌های مختلفی مثل انواع افزونه‌ها برای مرورگرها، اپلیکیشن موبایل و البته نرم‌افزار دسکتاپ، در اختیار کاربران قرار گرفته است. این کیف پول به‌صورت اختصاصی بر بلاک‌چین اتریوم عرضه شده و یک روش ساده، سریع، راحت و رایگان برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتالی است.

کیف پول متامسک امنیت بسیار بالایی دارد و به شکل جذابی یک مکانیزم بازگرداندن رمز عبور هم برای کاربران خود فراهم کرده است. با استفاده از این مکانیزم، امکان بازیابی کیف پول پس از تغییر گوشی یا حتی لپ‌تاپ برای شما وجود دارد. این ولت کاملا اپن سورس است و به‌مرور بخش‌های مختلف آن آپدیت شده و کارایی آن افزایش می‌یابد. خوشبختانه این کیف پول نیز امکان خرید فانتوم، فروش یا ذخیره آن را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

کیف پول فانتوم، تنوع بی‌نظیر برای محافظت از توکن‌ها

با توجه به شرایط ارز دیجیتال فانتوم، اغلب کارشناسان با نگاهی خوشبینانه و مثبت تحلیل فانتوم را انجام می‌دهند. برای خرید فانتوم و نگهداری از آن‌ها، گزینه‌های مختلفی در اختیار تریدرها قرار دارد. انواع کیف پول سرد با مشخصه‌های متنوع، در بازار عرضه شده‌اند که شما می‌توانید با توجه به نوع استفاده خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. امنیت بسیار بالا و پشتیبانی از چندین سیستم عامل، تنها برخی از ویژگی‌های اصلی کیف پول فانتوم هستند که این کیف پول‌ها را به انتخابی عالی برای همه تبدیل کرده‌اند.

 

نظر شما