شناسهٔ خبر: 66739815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل منابع طبیعی لرستان:

بالغ بر ۹۰ درصد حریق های استان منشا انسانی دارند

مدیر کل منابع طبیعی لرستان: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه مهمترین چالش های استان شامل ۲ دسته طبیعی و انسانی است، گفت: بالغ بر ۹۰ درصد حریق های استان منشا انسانی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین میرزایی امروز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان اینکه کاربری عمده اراضی استان جنگل و مرتع است و بر این اساس ۷۳ درصد وسعت استان را تشکیل می دهند، افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و ۸۰۰ هزار هکتار مرتع در لرستان وجود دارد و رتبه نخست کشور را در حوزه جنگل دارا هستیم.

وی افزود: به دلیل کوهستانی بودن، استقرار یک فروند بالگرد در استان برای اعزام نیروها هنگام وقوع آتش سوزی ها ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه شهرستان الیگودرز بیشترین مساحت جنگل های استان را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: با توجه به کمبود نیرویی که برای محافظت از جنگل ها وجود دارد از همیاران طبیعت بهره گرفته‌ایم و تاکنون ۱۸ هزار و ۳۴۳ کارت همیار طبیعت در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه سالانه یک درصد از جنگل های دنیا تحت تاییر حریق از بین می روند، بیان کرد: منطقه زاگرس خشک و بیشترین حریق را دارد که ۱۲ درصد آنها در لرستان رخ می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یکی از چالش های پیش روی مراتع لرستان را دام مازاد بر ظرفیت مراتع دانست و یادآور شد: سه برابر ظرفیت مراتع استان دام وجود دارد.

میرزایی عنوان کرد: در خرم آباد بیشترین حریق را داشته ایم، اما بیشترین مساحت حریق رخ داده متعلق به شهرستان پلدختر بوده است.

وی گفت: در استان به ازای هر ۲۷ هزار و ۷۲۲ هکتار مساحت عرصه های ملی یک محافظ داریم، افزود: با توجه به بارندگی های مناسب استان و فرا رسیدن فصل گرما احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های تحت مدیریت دور از انتظار نیست و همکاری سایر دستگاه ها در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما