شناسهٔ خبر: 66739661 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

فرماندار اشنویه:

احداث موزه در اشنویه یک ضرورت است

فرماندار اشنویه گفت: احداث موزه در شهرستان با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی اشنویه از جمله موضوعات اساسی که باید در دستور کار قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، روناک تاسا، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه با سیدعلی ترابی، فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

فرماندار اشنویه در این دیدار ضمن تبریک روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی و تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات  اداره شهرستان و فعالان حوزه میراث فرهنگی اظهار کرد: گردشگری یک حوزه مهم و زمینه‌ساز اشتغال و یکی از درآمدزاترین صنعت‌های مورد توجه مردم است و باید نسبت به تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب گردشگر در این شهرستان اقدام کرد.

سیدعلی ترابی افزود: فرمانداری آمادگی دارد برای ارتقای میراث‌فرهنگی و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اشنویه همکاری‌های لازم را انجام داده و از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و مشکلات گفت: انجام کاوش‌های نجات‌بخشی سد چپرآباد در سال گذشته و پیگیری ادامه کاوش‌ها در سال جاری، برگزاری همایش باستان‌شناسی کاوش‌های چپرآباد در تهران، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، برگزاری جشنواره غذا و خوراک، اعطای تسهیلات صنایع‌دستی و ... از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته هستند.

روناک تاسا تصریح کرد: برای احداث موزه در اشنویه نیازمند تامین اعتبار هستیم که امید است با همکاری فرمانداری و سایر مسئولان این امر محقق شود.

نظر شما