شناسهٔ خبر: 66739380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح مرکز مشاوره سماح زندگی در همدان

مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده سماح زندگی در همدان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح مرکز مشاوره سماح زندگی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: با معضل فرهنگ مشاوره در همدان مواجه هستیم چرا که مردم همدان برای حل مسایل و مشکلات خانواده و ازدواج کمتر از مشاوره بهره می برند و شناخت خوبی از مراکز مشاوره ندارند به همین جهت مراکز باید مستقل فعالیت کنند و در دسترس مردم قرار گیرند تا رفت و آمد راحت تری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: مساله مشاوره یک امر تخصصی است و نیاز به تخصص دارد و در مرکز مشاوره سماح این نکته رعایت شده که علاوه بر مشاوره اسلامی متخصصین در زمینه‌های مختلف و با تحصیلات مرتبط ارایه خدمات کنند، همچنین ارتباط گیری با مشاورین بهزیستی و دانشگاهیان میتواند برکات زیادی را به همراه داشته باشد و این هم افزایی در مشاوره‌ها و جلسات کارساز خواهد بود.

مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان از ارائه مشاوره‌های تخصصی در این مرکز خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی این مراکز مشاوره و معرفی کارکرد‌های دین به جامعه است، به عبارتی در این مرکز مشاوره‌های تخصصی روانشناسی و مذهبی ارائه می‌شود که با افتتاح مرکز مشاوره ازدواج و خانواده سماح زندگی این مجموعه کامل می شود.

حجت‌الاسلام مجید عظیمی تأکید کرد: این مجموعه حوزوی، مرکز تخصصی بوده که به ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف با رویکرد دینی می‌پردازد و مسئولان اجرایی آن همگی دارای تحصیلات حوزوی و همچنین کارشناس ارشد روانشناسی هستند.

او با اشاره به اینکه اساتید این مرکز به‌صورت حرفه‌ای مشاوره‌های دینی، اسلامی، تخصصی ارائه می‌کنند، افزود: این مرکز از سال ۹۸ راه‌اندازی شده و پس از برطرف کردن مسائل مربوط به مکان اکنون در شرایط بهتری قرار گرفته است و در شش گرایش خانواده، ازدواج، کودک، روانشناسی، استعدادیابی و تحصیلی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند.

عظیمی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌ها در این مرکز آسیب‌شناسی روابط زوجین است و کارگاه‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرکز مشاوره سماح در بیت شهید مدنی، کوچه آخوند فضایی آرام و سنتی برای فعالیت خود در نظر گرفته است، این مرکز با نماد‌های دینی و مسائل روان‌شناختی آراسته شده و افرادی که به مرکز مراجعه می‌کنند در فضایی آرام نکات مشاوره‌ای را دریافت می‌کنند.

مسئول مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان گفت: مرکز مشاوره سماح یک مرکز مشاوره کشوری با مرکزیت استان قم است که بیش از ۲۰ شعبه در کشور دارد و همدان نیز یکی از همین شعب است و افراد برای مراجعه به مشاوران این مرکز می‌توانند با شماره ۰۹۹۳۹۰۰۳۳۴۳ تماس بگیرند.

نظر شما