شناسهٔ خبر: 66738607 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقاد عضو شورا از وضع مبهم لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از ارائه نشدن لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی که از سال ۱۳۹۴ شورای شهر، شهرداری را ملزم به ارائه این برنامه جامع کرده و بعد از ۹ سال هنوز ارائه نشده است، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

انتقاد عضو شورا از وضع مبهم لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران به علت ارائه نکردن لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی بعد از ۹ سال به شورا انتقاد کرد.

سوده نجفی گفت: شورای شهر تهران، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شهرداری را موظف کرده بود در مدت ۴ ماه، برنامه جامع پیشگیری و کاهش آسیب پذیری و سازگاری با تغییرات اقلیم شهر تهران را به شورا ارائه کند، اما با گذشت ۹ سال هنوز این برنامه ارائه نشده است.

عضو شورای شهر تهران همچنین از برگزار نشدن جلسات کمیته حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب در شهرداری انتقاد کرد و گفت: این کمیته به منظور حمایت و برنامه ریزی در خصوص مشاغل خانگی در شهرداری تهران وجود دارد و مشاغل خانگی و کارآفرینی اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و باید به این موضوع توجه جدی‌تر داشت.

انتقاد عضو شورا از وضع مبهم لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی

سخنگوی شورای شهر تهران در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورا از شناسایی و مهروموم ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت خبر داد و افزود: پیش از این شاهد کمبود فضا برای معتادان متجاهر بودیم، اما امروز ۱۰ یاور شهر فعال شده است و هفت هزار و ۷۵۰ نفر ظرفیت برای معتادان وجود دارد.

علیرضا نادعلی افزود: امروز دیگر شاهد کلونی معتادان در سطح شهر نیستیم و آنچه در میادین دیده می‌شد، دیگر وجود ندارد و در گردنه فرحزاد، شوش غربی و شرقی و پارک میثاق و شیان و محلاتی از این قبیل شاهد کلونی معتادان نیستیم.

انتقاد عضو شورا از وضع مبهم لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست ۳۰ اردیبهشت شورا بر ارائه گزارش شهرداری از روند پیگیری طرح‌های تفصیلی تاکید کرد.

نرجس سلیمانی با تأکید بر الزام رعایت قانون در نحوه بررسی طرح‌های کمیسیون ماده پنج گفت: بر اساس مصوبات سال ۱۳۸۸ در ماده ۴۶، ۴۸ و ۴۹ لزوم انجام بررسی‌های کارشناسی، طرح‌ها باید دارای توجیه کافی و رعایت حقوق مکتسبه اشخاص در تغییرات طرح تفصیلی و استفاده بجا از گزارشات امکان سنجی باشد، اما براساس گزارش‌های به دست آمده و مکاتبات مراجع نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، این موارد در طرح‌های تفصیلی چندان رعایت نمی‌شود.

انتقاد عضو شورا از وضع مبهم لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی

در ادامه دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیته حقوقی شورا هم درباره قطع درختان در پایتخت به شهرداری تذکر داد.

مهدی اقراریان گفت:در قالب اجرای طرح‌ها شاهد این هستیم که در محله ازگل که قرار است ساختمان ۱۱ طبقه‌ای ساخته شود، درختان در خارج از طرح قطع شدند یا پای درختان سیمان می‌ریزند و درختان خشک می‌شوند.

رئیس کمیته حقوقی شورا از فعالان محیط زیست خواست موضوع را دنبال کنند و افزود: شهرداری باید درباره قطع درختان داخل و خارج از طرح پاسخگو باشد. این عضو شورای شهر همچنین با اشاره به بازدید از محله شوش و مظاهری گفت: متاسفانه همچنان انبوهی از معتادان متجاهر در این محله حضور دارند. 

انتقاد عضو شورا از وضع مبهم لایحه پیشگیری از تغییرات اقلیمی

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در نشست شورا از دست اندرکاران برنامه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها قدردانی کرد و گفت: شهروندان از تمام طبقات جامعه در این برنامه‌ها سهیم می‌شوند و تمام تلاش بر رشد و آگاهی شهروندان است. احمد صادقی افزود: اقدامات شهرداری تهران در گسترش فعالیت‌های دینی قابل ستایش است.

 

نظر شما