شناسهٔ خبر: 66738526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آشوری: جامعه ایران علی‌رغم همه تلاش‌های دشمن پایدار و استوار است

منیرسادات سیدرضا

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واقعیات کشور گویای آن است که علی‌رغم همه تلاش‌های دشمن، جامعه ایران پویا و استوار مانده و با صبوری و متانت از منابع امنیت و روند توسعه ای خود صیانت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد آشوری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: باید بررسی کنیم که چه مقدار از انتظارات مردم را تحقق بخشیده و در چه اموری نتوانستیم در تراز جامعه عمل کنیم؛ در طول این چهار سال، مرور برخی از پیچیدگی‌های حوادث و روندهای کشور می تواند درس آموز باشد لذا باید واقعیت های تاریخی و ضرورت های ملی خویش را ببینیم.

وی یادآور شد: حوادث تلخی که از تابستان ۱۴۰۱ آغاز شده و طی چند ماه تداوم پیدا کرده، تصویری از برنامه های پیچیده کشورهای غربی و جریان های معاند بود که نظم، پایداری، ثبات و اقتدار کشور و پیوندهای دولت و ملت را هدف قرار داد؛ آنها با دامن زدن به آشوب و تمایلات براندازانه تلاش کردند تا تغییرات ناخواسته ای را بر کشور تحمیل کنند و انسجام و پیوستگی جمعی را فرسوده و فروپاشی ملی را رقم زنند. این توطئه به گونه‌ای طراحی شد که التهابات گسترده ای را به کشور تحمیل کرد تا نقطه آغازی برای وارد کردن فشار به کشور و وادار کردن نظام به تسلیم باشد.

آشوری ادامه داد: این شرایط این امید واهی را در دل دشمنان ایجاد کرد که می توانند فشار بیرونی همه جانبه را با التهابات درونی پیوند زده و تزلزل در اراده جمعی ایجاد کنند؛ در نقطه مقابل درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و آگاهی و عقلانیت جامعه و اراده مستحکم، ملت سرافراز ایران را در عالی‌ترین بنیان های قدرت ملی خویش قرار داد که حسنات و برکات آن به زودی آشکار شد. این عزتمندی به ویژه در صحنه خارجی و جایگاه ملی ایران مداوما تقویت می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جامعه سرافراز ایران بود که با اتکا به عقلانیت، تجربه و هوشمندی تاریخی از داشته های ملی و منابع و سرمایه های اساسی خود به درستی صیانت کرد و حیرانی را به دشمنان تحمیل کرد.

آشوری ادامه داد: در طی چهار سال گذشته منادیان نظم جهانی نسبت به ایران سربلند، نه از شدت خصومت خویش کم کردند و نه از افکار توطئه اندیشانه خود کوتاه آمدند، آنها از تمامی ابزارها و منابع نرم و سخت برای ایجاد نارضایتی و سرخوردگی به جامعه ایران استفاده کرده و سرمایه های اجتماعی را مضمحل و مستهلک کردند.

وی اضافه کرد: دشمنان امکانات جامعه بین المللی را به کار گرفتند تا جامعه ایران از ظرفیت های علمی، نظری، معرفتی و تخصصی دور بماند و نتواند الگوی راهبردی خود را برای توسعه وفاق و پیشرفت خویش تحقق بخشد. هدف آنها ممانعت از تحکیم قدرت ملی، کسب پایداری جمعی و جلوگیری انسجام در روندهای توسعه علمی و آبادانی کشور است.

آشوری افزود: واقعیات کشور گویای آن است که علیرغم همه تلاش های دشمن، جامعه ایران پویا و استوار مانده و با صبوری و متانت از منابع امنیت و روند توسعه ای خود صیانت کرده و بر آن اصرار دارد همچنین مصمم و هوشمند در چارچوب منافع و استحکام و انسجام مالی، حرکت خود را استمرار می بخشد.

منتخب مجلس دوازدهم تاکید کرد: استمرار فشارهای اقتصادی و تحمیل آسیب های ناشی از آن با دو هدف در دستور کار دشمنان قرار داشت؛ دشمنان از سویی منابع اقتصادی و سرمایه ای کشور را محدود کردند تا روند توسعه ای ایران در چشم انداز آینده را با مشکل مواجه کنند و از سوی دیگر با محبوس سازی منابع و سرمایه مورد نیاز کشور از طریق تحریم ها، فشارهای اقتصادی را به ایران تحمیل کردند تا عاملی برای تحریک و برافروختگی مردم و ایجاد روندهای تعارض گرایانه باشد.

وی ادامه داد: امروز جامعه ایران توطئه و اندیشه های دشمنان و رفتارهای ابلهانه اپوزیسیون ابزاری را با هوشمندی، تحت نظر دارد و مصرانه بر اهداف و منابع ملی استوار ایستاده است.

آشوری در ادامه با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» گفت: عملیات «طوفان الاقصی» با نوید وعده صادق آغاز شد و نقطه امیدی برای اضمحلال صهیونیسم بین الملل و حامیان آنها است که امروز به لطف الهی برکات آن بر همگان آشکار کرد. امروز ظلمت منادیان نظم جهانی و عداوت آنها نسبت به بشریت بیش از پیش آشکار شد. دوران مهمی برای بیداری، آگاهی و بسیج جهانیان علیه ظالمان و ستمگران به وجود آمده که خروش همه ملت ها علیه ظلم و جور را به صحنه آورده و نورانیت خورشید تابناک آگاهی و عدالت طلبی را جلوه ای جهانی بخشیده است.

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار این واقعیات نباید کاستی‌ها و مشکلات کشور را نادیده گرفت. مردم علیرغم موفقیت ها و دستاوردهای حاصل از برنامه و سیاست های کشور، کماکان شاهد ناترازی‌ها و عدم تعادل های بسیاری هستند. آنچه مردم را آزرده خاطر می کند، شکاف ها و ناعدالتی هایی است که در اثر ناکارآمدی، نگاه غیرتخصصی و یا مداخلات غیرمسئولانه بر کشور تحمیل شده است.

وی تاکید کرد که باید مواردی همچون افزایش شکاف طبقاتی، ناتوانی و محرومیت بخشی از جامعه از حداقل زندگی، توزیع نامناسب و ناعادلانه امکانات، فرصت ها، منابع و دسترسی های رانت جویانه غیراخلاقی و غیرقانونی به امکانات و فرصت های کشور توسط عده ای محدود، کم توجهی به روندهای ناکارآمدی و تبعیض آمیز، عدم اصلاح سیاست های محدودکننده برای حضور و مشارکت نسل جوان و نخبه کشور، کم توجهی به مشکلات، گلایه‌مندی‌ها، بدبینی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها برطرف شود.

انتهای پیام

نظر شما