شناسهٔ خبر: 66738349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پیگیری مصوبات رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اصل ۹۰

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه گزارش درباره پیگیری مصوبات سفر رئیس کل بانک مرکزی به مشهد که هفته گذشته در کمیسیون اصل ۹۰ در تهران برگزار شد را از دیگر مباحث طرح شده عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، در یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور استاندار خراسان رضوی و مسئولان و فعالان بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد پنج دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای میان سه دستگاه اجرایی دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل استاندارد و دامپزشکی استان مبنی بر جلوگیری از موازی‌کاری‌ها میان دستگاه‌های اجرایی که مأموریت‌های شبیه به هم دارند، امضا شد.

در این جلسه استاندار خراسان رضوی گفت: کاهش هزینه‌های تکرار تست و آزمایشات غیرضرور، ایجاد هم‌افزایی استانی، کاهش مراجعات بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط هر دستگاه، جلوگیری از موازی‌کاری و روان‌سازی و جلوگیری از هر گونه ابهام برای فعالان اقتصادی یک ضرورت بوده و این تفاهم‌نامه در راستای رفع این دسته موانع یک الزام است.

یعقوبعلی نظری در بخش دیگری از سخنان خود از عدم همراهی برخی از بانک‌های خصوصی به منظور هزینه‌کرد اعتبارات استان در این خطه انتقاد و تأکید کرد: این بانک‌ها در استان فعالیت اقتصادی دارند و نمی‌توانند به صورت جزیره‌ای عمل کرده و منابع را از استان خارج کنند. برای حل این موضوع ابتدا از آن‌ها درخواست می‌کنیم، در ادامه تأکید می‌کنیم و سپس تذکر می‌دهیم که اگر با جریان اقتصادی استان هم‌افزایی و همراهی نداشته باشند، جریان اقتصادی استان نیز با آن‌ها همکاری نخواهد کرد. این بانک‌ها از جریان اقتصادی استان سود می‌برند و باید این سود را در استان هزینه کنند. بررسی این موضوع باید در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی اتاق قرار گیرد تا منابع بانک‌های استان در همین خطه هزینه شود. همچنین واحدهایی که در استان مستقرند و حساب‌های آنان در استان‌های دیگر قرار دارد، باید نسبت به انتقال حساب‌های خود به خراسان رضوی اقدام کنند. این موضوع مهمی است که باید به صورت همزمان توسط هر دو بخش خصوصی و حاکمیتی تا حصول نتیجه پیگیری شود.

پیگیری مصوبات رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اصل ۹۰

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: پنج دستور کار در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که سه دستور کار به عنوان دستورات پیش از مباحث اصلی مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

علی‌اکبر لبافی ادامه داد: حل اختلاف کارخانه‌های صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان رضوی با معاونت غذا و دارو یکی از دستورات مورد بررسی بود که حل و فصل شد.

وی افزود: حل اختلاف چندین ساله میان دولت و بخش خصوصی در مورد آیین‌نامه کمیته سیاست‌گذاری ریلی با هدف هم‌افزایی در چگونگی تأمین واگن‌های صادراتی یکی از مواردی بود که توسط شورای گفت‌وگو پیگیری و حل شد و این یک دستاورد استانی است.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حل اختلاف بین آب منطقه‌ای در مورد پروانه بهره‌برداری از آب چاه در شهرک‌های صنعتی را یکی دیگر از موارد مورد بررسی عنوان کرد و ادامه داد: ۴۰واحد صنعتی در فاز سه شهرک صنعتی توس در مورد اسناد خود با اداره اوقاف مشکلاتی داشتند که این مورد حل و فصل شده است. 

لبافی ادامه داد: دو اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی و دامداران استان در مورد اجرای آیین‌نامه‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی کالا نکاتی داشتند که این موارد نیز با پیگیری در این جلسات حل و فصل شد. 
وی ارائه گزارش درباره پیگیری مصوبات سفر رئیس کل بانک مرکزی به مشهد که هفته گذشته در کمیسیون اصل ۹۰ در تهران برگزار شد را از دیگر مباحث طرح شده در این جلسه عنوان کرد.

خبرنگار: طاهره فجر داودلی

نظر شما