شناسهٔ خبر: 66737942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حوزه علمیه خراسان، رسالت خود را بین‌المللی می‌داند

مدیر حوزه علمیه خراسان در دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق بر ضرورت توسعه همکاری های مشترک حوزه های علمیه خراسان و نجف در عرصه ملی و بین الملل با رویکرد بهره مندی از توانمندی های دو حوزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز با آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در مرکز مدیریت این حوزه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، گفت: عراق اهمیت ویژه ای دارد و رهبر معظم انقلاب نیز برای آن اهمیت زیادی قائلند چراکه شرائط آن را از هرکسی بهتر می دانند و بدان اشراف دارند.

وی با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های حوزه علمیه خراسان در عرصه‌های گوناگون؛ ارتباط و تعامل حوزه های علمیه عراق و خراسان را نیازمند یک نقشه راه هدفمند و چشم انداز وسیع دانست و تصریح کرد: این آمادگی را داریم تا ظرفیت هائی که در حوزه علمیه خراسان وجود دارد بتواند در اختیار حوزه علمیه عراق قرار گیرد و طلبه های زبان دان توانمندی در این حوزه پرورش پیدا کرده اند که دوره های آموزشی متعدد برای آنان گذاشته شده است و در همین راستا می توانند در عراق به عنوان بازوی کمکی باشند و حوزه علمیه نجف از توانمندی و استعداد آن ها به بهترین نحو استفاده کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که اعتقاد داریم رسالت حوزه های علمیه بین المللی بوده و صرفا تاکید به مباحث داخلی نیست، خاطرنشان کرد: ارتباط حوزه علمیه خراسان و نجف با تکیه بر روابط بین الملل می بایست توسعه یابد، همچنین طلاب حوزه علمیه خراسان ظرفیت های خوبی در عرصه بین الملل دارند که این توانمندی ها می تواند در عراق با اهمیت خاص و ویژه ای که دارد استفاده شود و بستر همکاری های مشترک شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط ادامه داد: تلاش می کنیم آن ظرفیت‌هایی که در حوزه علمیه خراسان وجود دارد را در اختیار قرار دهیم و به تبع از ظرفیت های حوزه علمیه نجف و عراق نیز در بستر همکاری مشترک استفاده کنیم.

وی ضمن اشاره به برگزاری دوره های دارالعلم در ایام تابستان و استفاده از علمای حوزه‌های علمیه گفت: در تابستان دوره ای با این مضمون به صورت مشترک با حوزه علمیه قم برگزار شد و جای خالی نجف احساس می شد؛ در این دوره مباحثی که طلاب در طول سال به آن نمی پردازند مورد بحث قرار می گیرد و استادانی از هر دو حوزه در آن ارائه بحث دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان ترسیم چشم انداز و نقشه راه همکاری های مشترک دو حوزه، ایجاد بسترهای تعامل و آشنائی با ظرفیت ها و توانمندی های موجود را ضروری برشمرد.

نظر شما