شناسهٔ خبر: 66737912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دیوان عالی کشور:

ارجاع پرونده‌های اقتصادی و تولیدی در اولویت قرار گیرد

رئیس دیوان عالی کشور: رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر لزوم توجه به پرونده‌های مرتبط با اقتصاد کشور در جهت تحقق شعار سال گفت: ارجاع پرونده‌هایی که مرتبط با مسائل تولیدی و اقتصادی است را در اولویت قرار دهید و این دست پرونده‌ها با نهایت سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین که امروز - ۲۹ اردیبهشت ماه- برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت و ولادیت باسعادت حضرت امام رضا (ع) به بیان حدیثی از آن حضرت پرداخت و گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید: رحمت خدا بر بنده‌اى که امر ما را زنده کند، دانش هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد، اگر مردم، زیبایى‌هاى سخنان ما را مى‌دانستند، از ما پیروى مى کردند.

رئیس دیوان‌عالی کشور در تشریح اهمیت این حدیث ادامه داد: بیداری افکار عمومی و دانشجویان در غرب و اروپا و اعتراض آن‌ها به جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اعمال می‌کند؛ مصداق کوچکی از این حدیث است، اگر کلام حق به گوش مردم برسد فطرت بشری بیدار می‌شود و به مسیر هدایت حرکت می‌کنند.

رئیس دیوان‌عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم توجه به پرونده‌های مرتبط با اقتصاد کشور در جهت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: ارجاع پرونده‌هایی که مرتبط با مسائل تولیدی و اقتصادی است را در اولویت قرار دهید و این دست پرونده‌ها با نهایت سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: در پرونده‌هایی که در هیئت عمومی مطرح می‌شود اصل خلاصه‌نویسی رعایت شود؛ گزارش ارائه شده گویا و استنادات خوب و جامع داشته باشد و در گردش کار پرونده از تکرار پرهیز شود.

رئیس دیوان‌عالی کشور در این جلسه با اشاره به اهمیت مدیریت درخواست‌های اعاده دادرسی در شعب گفت: سوابق پرونده‌های اعاده دادرسی قبل از ارجاع پیوست شود.

حجت‌الاسلام منتظری ضمن انتقاد از افزایش پرونده‌های وارده به دادگاه‌های تجدیدنظر بر لزوم توجه به مؤلفه‌های اتقان آرا تاکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه حجت‌الاسلام سیدکریمی معاون قضایی دیوان‌عالی کشور، حجت‌الاسلام محمد ابراهیم نکونام مشاور ریاست دیوان‌عالی کشور، عبدالحمید مرتضوی معاون نظارت دیوان‌عالی کشور، جمال انصاری معاون برنامه ریزی و امور عمومی دیوان‌عالی کشور، علی اکبر بختیاری عضو معاون و رئیس دفتر ریاست دیوان‌عالی کشور ضمن بیان نقطه نظرات، گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود ارائه دادند.

انتهای پیام/

نظر شما