شناسهٔ خبر: 66737790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آغاز ساخت ۲ سد تا پایان دولت سیزدهم در بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تا پایان دولت سیزدهم ساخت ۲ سد دیگر در استان آغاز می‌شود، گفت: اکنون ۵ سد در نقاط مختلف استان در حال ساخت است که برخی از آنها آبگیری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آب در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعتی اظهار داشت: در بخش شرب آب‌شیرین‌کن‌ها در نقاط مختلف در حال اجراست و ظرفیت تولید آن‌ها از ۱۰۵ هزار مترمکعب فعلی در آینده به ۲۲۰ هزار مترمکعب خواهد رسید.

وی ساخت سد در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: اکنون ساخت ۵ سد شامل باغان، دالکی، دشت پلنگ، باهوش و اخند اجرایی و برخی آبگیری شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مخزن سد باغان در بارندگی‌های فصل زمستان و بهار ۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌سازی کرد گفت: سد اخند در شهرستان عسلویه و مراحل ذخیره‌سازی آب همزمان با تکمیل عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

محمدی‌زاده، سد دالکی با پیشرفت ۵۵ درصد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این سد که نقش مهمی در آبیاری نخلستان دشتستان را برعهده دارد برای تکمیل آن از همه ظرفیت‌ها استفاده شده است.

وی سد دشت پلنگ را از دیگر سد‌های شهرستان دشتی نام برد و بیان کرد: حجم مخزن سد دشت پلنگ ۱۵۰ میلیون مترمکعب و از منابع تأمین‌کننده آب در استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تامین منابع مالی سد دشت پلنگ از طریق فاینانس خارجی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی سد باهوش هم آغاز شد که تکمیل این سد، تأمین‌کننده آب نخلستان اهرم را تضمین می‌کند.

محمدی‌زاده از ساخت سد‌های دیگر تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: ۴ سد دره عنبری، چهار روستایی، دره گپ و دره رجدون از جمله این پروژه‌ها هستند که در مراحل مختلف مطالعات قرار دارند و تلاش می‌شود تا پیش از پایان دولت سیزدهم عملیات اجرایی حداقل ۲ سد آن آغاز شود.

انتهای پیام/

نظر شما