شناسهٔ خبر: 66737153 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

گامی مهم در توسعه روستایی با دسترسی 1608 روستای استان کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به اجرای پروژه ملی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در روستا‌ها بیان کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن روستای دورآباد شهر هرسین، 1608روستای بالای 20 خانوار در سطح استان تحت پوشش اینترنت همراه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، سیدابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به اجرای پروژه ملی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در روستا‌ها گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن روستای دورآباد شهر هرسین، 1608روستای بالای 20 خانوار در سطح استان تحت پوشش اینترنت همراه توسط اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل قرار گرفته‌اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اهمیت پوشش اینترنت همراه در توسعه روستایی، افزود: روستای 20 خانواری دورآباد شهرستان هرسین با جمعیت 74 نفری با احداث یک سایت توسط اپراتور ایرانسل به اینترنت همراه نسل چهارم متصل شد.

محمدی در ادامه تصریح کرد: سایت یاد شده به منظور دستیابی روستای دورآباد به اینترنت همراه احداث شد که با طراحی مناسب این سایت علاوه بر این روستا، دو روستای گنجوان و بالندرسفلی که پیش از این از اینترنت نسل سوم اپراتور همراه اول بهره مند بودند را نیز تحت پوشش اینترنت نسل چهارم قرار داده است.

وی در ادامه افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اجرای این پروژه، نه تنها به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مناطق روستایی کمک می‌کند، بلکه با فراهم کردن امکانات جدید به بهبود کیفیت زندگی و ایجاد فرصت‌های جدید در این مناطق نیز یاری می‌رساندکه امید است با تداوم این اقدامات، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان کرمانشاه به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند.

محمدی با توجه به وسعت بالای پروژه ملی USO، اظهار کرد: اجرای پروژه ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستا‌ها نمادی از توجه و تلاش دولت در جهت توسعه و پیشرفت مناطق روستایی و تحقق عدالت اجتماعی است.

 در ادامه این مقام مسئول گفت: اینترنت پرسرعت در روستا‌ها امکان فروش الکترونیکی محصولات محلی برای کشاورزان و تولیدکنندگان روستایی، دسترسی به منابع آموزشی آنلاین و دوره‌های آموزشی مجازی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان را فراهم می‌کند که در نهایت می‌تواند از مهاجرت جوانان به شهرها جلوگیری و به حفظ جمعیت روستایی کمک‌کند.

نظر شما