شناسهٔ خبر: 66737084 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی برترین های رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قزوین

برترین‌های رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قزوین معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

علیخانی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در مراسم اختتامیه رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قزوین گفت: رویداد استانی «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در بخش‌های خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان و شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مردمی برگزار و ۴۰۰ اثر ارسال شد.

علیخانی افزود: در این مراسم آثار ۱۷ نفر انتخاب و از صاحبان آنها تجلیل شد.

وی اضافه کرد: استان قزوین جزء ۱۵ استان برتر در افزایش فرزند آوری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: از سال ۱۴۰۰ که قانون جوانی جمعیت ابلاغ شد فعالیت‌هایی را آغاز کردیم و در سال ۱۴۰۱ گام‌های اول، دوم و سوم برداشته و سند راهبردی برای آنها نوشته شد.

علیخانی افزود: در مرحله اول هوشیار سازی و مرحله دوم جبهه سازی انجام شد و در حال حاضر در همه دستکاه رابطان جمعیت فعالند.

وی اضافه کرد: در حوزه جوانی جمعیت از ۲۹ شاخصی که ثبت احوال اعلام کرد ۵ مسئله شناسایی شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: ازدواج دیرهنگام، فاصله ازدواج و فرزند اول، فاصله بین فرزند اول و دوم از جمله مواردی است که در این زمینه شناسایی شده است.

علیخانی افزود: شهرستان قزوین از نظر تعداد شاخص‌های بحرانی رتبه اول را در استان دارد.

وی اضافه کرد: بعد از شناسایی‌ها مسائل، تا سطح روستا‌ها موالید و ازدواج مطلوب مشخص شد و در قالب کتابچه در اختیار فرمانداران قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: در حوزه جوانی جمعیت، طرح فتحان هم یک اتفاق خوبی است که افتاده و به صورت چهره به چهره انجام خواهد شد.

ولایتمدار نماینده منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک هم با بیان اینکه جمعیت مولفه قدرت است، گفت: امروز تمام مولفه‌های قدرت در دنیا توسط اربابان کفر در اختیار رژیم صهیونیستی است ولی اسراییل در حال فرو پاشی است چراکه مولفه جمعیت را ندارد.

نظر شما