شناسهٔ خبر: 66736863 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزاری اختتامیه جشنواره "آواها و نواها"در لرستان/ جشن رضوی در مرکز استان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری جشن‌ میلاد امام رضا(ع) و اختتامیه جشنواره"آواها و نواها" در مرکز استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
اعظم روانشاد در گفت‌وگو با روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به برگزاری جشن رضوی و اختتامیه جشنواره آواها و نواها در استان اشاره کرد و افزود: همزمان با فرا رسیدن میلاد امام رضا(ع)، اختتامیه این رویداد ملی و جشن رضوی یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۲۰ شب همزمان با اجرای ۷ گروه موسیقی محلی در بوستان کیو خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های دینی مانند ولادت ائمه اطهار(ع) می‌تواند بهانه خوبی برای استفاده از ابزارهای هنری در جهت ترویج و گسترش فرهنگ مذهبی‌مان باشد، اضافه کرد: تمام سعی ما این است که ضمن گرامی‌داشت مقام شامخ این بزرگواران در جهت ایجاد نشاط معنوی در جامعه نیز گام برداریم.

روانشاد مهم‌ترین هدف از برگزاری جشنواره ملی"آواها و نواها" را تولید آثار هنری و موسیقی با محوریت فرهنگ رضوی و ترویج و گسترش فرهنگ آیینی در کشورمان عنوان کرد و گفت: همچنین همزمان با اختتامیه این رویداد ملی، برنامه‌های شاد و متنوعی درنظر گرفته شده که امیدواریم مورد استقبال مردم قرار گیرد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و تفکرات دینی و فراموش نکردن سیره و فرهنگ رضوی از رسالت حوزه‌های فرهنگی بویژه این اداره کل است.

یادآور می‌شود این برنامه جمعه شب گذشته به دلیل شرایط جوی و بارندگی کنسل و به یکشنبه ۲۷ اردیبهشت موکول شد.

نظر شما