شناسهٔ خبر: 66736720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

چگونه می‌توان با پودر ماشین فرش را شست و شو داد؟

اگر در آستارا ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی آستارا را دارید، برای آنکه بتوانید از مرکزی معتبر جهت این کار استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فشای وب بزنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شما می‌توانید برای شستن فرش خود از انواع مواد شوینده‌ای که در بازار وجود دارند استفاده کنید که هرکدام از مواد شوینده دارای قدرت اسیدی و قلیایی ویژه‌ای هستند. البته شما می‌توانید برای شستن موکت، خوشخواب، مبلمان و دیگر موارد نیز از آن‌ها استفاده کنید. از آنجایی که فرش‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم دکوراسیون منزل ما ایرانی‌ها به شمار می‌روند، به همین دلیل باید حواستان به شست و شوی دوره‌ای فرشتان باشد و هر چند وقت یکبار اقدام به شست و شوی آنان کنید.

اگر در آستارا ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی آستارا را دارید، برای آنکه بتوانید از مرکزی معتبر جهت این کار استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فشای وب بزنید. شما با انجام این کار می‌توانید وارد وب سایت‌های مختلف شرکت‌های قالیشویی شوید و قسمت نظرات کاربران آن‌ها را به خوبی مطالعه کنید. با انجام این کار می‌توانید اطلاعاتی درباره نحوه خدمات رسانی و کیفیت کار آنان بدست آورید. درنهایت می‌توانید به دلخواه از یکی از مراکز موجود بهره ببرید. در ادامه مقاله نیز با ما همراه باشید که قصد داریم در ارتباط با شستن فرش با پودر ماشین توضیحاتی را بیان کنیم.

چگونه می‌توان با پودر ماشین فرش را شست و شو داد؟

پودر ماشین می‌تواند برای شستن فرش مناسب باشد؟

همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم، مواد شوینده برای شستن فرش‌ها بسیار است که می‌توانید با توجه به نوع تار و پود الیاف فرش خود از هر کدام از انواع آن‌ها بهره گیرید. یکی از انواع مواد شوینده‌ای که می‌توانید از آن برای شستن فرش خود بهره بگیرید، پودر ماشین است. البته باید بیان کنیم به طور کلی بهتر است از پودر ماشین برای شستن فرش خود استفاده نکنید، ولی اگر در منزل به ماده شونده‌ی دیگری دسترسی ندارید، می‌توانید از پودر ماشین بهره گیرید.

همچنین بهتر است بیان کنیم اگر قصد شستن فرش خود با پودر ماشین را دارید و نگران سلامت الیاف فرش خود هستید، بهتر است برای اینکه خیال خود را نیز راحت سازید، آن را با مقداری کلر و شامپو فرش ترکیب کنید. این کار کمک می‌کند تا حدی خاصیت قلیایی پودر ماشین خنثی شود و دیگر فرشتان بعد از شست و شو خشک نشده و آسیب نبیند.

در ادامه مقاله نیز با ما همراه باشید که قصد داریم در ارتباط با نحوه شستن فرش در منزل با استفاده از پودر ماشین، توضیحاتی را برایتان بیان کنیم تا اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، بتوانید با آگاهی بیشتری در اینباره کار شست و شوی فرش خود را انجام دهید و سلامت فرش خود را حفظ کنید. اگر در رامسر ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی رامسر را دارید و اعتبار مجموعه مورد نظر برایتان مهم است، پیشنهاد می‌شود که حتما سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر شهر خود را تهیه کرده و درنهایت به دلخواه خود از خدمات یکی از مراکز موجود استفاده کنید.

چگونه می‌توان با پودر ماشین فرش را شست و شو داد؟

نحوه شستن فرش با پودر ماشین

همانطور که بیان کردیم بهتر است به تنهایی از پودر ماشین برای شستن فرش خود استفاده نکنید، به علت اینکه پودرهای ماشین قدرت پاک کنندگی بالایی دارند و دارای خاصیت قلیایی بالایی نیز هستند. پس این احتمال وجود دارد که بعد از شست و شو، شاهد آسیب به الیاف فرش خود باشید. درواقع پودر ماشین می‌تواند باعث خشکی فرش و ریشه‌های آن شود.

پس بهتر است حتما از ترکیب آن با موادی مانند شامپو فرش و یا نرم کننده استفاده کنید. اگر در نوشهر ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی نوشهر را دارید، برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، بهتر است حتما از اطرافیان خود جستجو کرده و یا سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر تهیه کنید. درنهایت می‌توانید به دلخواه از خدمات هر کدام از مراکز موجود استفاده کنید. در ادامه نیز با ما همراه باشید که قصد داریم نحوه شستن فرش با پودر ماشین را برایتان بیان کنیم.

مرحله اول

شما باید به عنوان مرحله اول تلاش کنید، تمامی گرد و غبار سطحی فرش خود را برطرف کنید. برای این کار می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید. یکی از علت‌های انجام این کار این است که اگر قبل از شستن فرش گرد و غبار روی آن باقی بماند، به هنگام شستن فرش ذرات گرد و غبار به درون الیاف فرش نفوذ کرده و باعث کدری فرش می‌شود و درنهایت فرش شما آنطور که باید تمیز نمی‌شود.

مرحله دوم

به عنوان مرحله دوم باید فرش خود را آن هم با استفاده از آب ولرم خیس کنید. البته اگر فرش شما فرش دستباف است، به علت اینکه در بافته شدن فرش دستباف الیاف طبیعی به کار رفته شده است، به همین دلیل این احتمال وجود دارد که فرش شما به هنگام شست و شو رنگ پس دهد. پس باید حواس خود را جمع کنید که حتما قبل از شروع فرایند شست و شو، تست رنگ را بر روی قسمت گوشه‌ای فرش خود انجام دهید و حتما فرش را با آب سرد خیس کنید.

مرحله سوم

مقداری پودر ماشین را با شامپو فرش و آب ترکیب کرده و در نهایت با استفاده از یک برس نرم، شروع به شستن فرش خود کنید. تلاش کنید تا تمامی قسمت‌های فرش خود را با حوصله و به آرامی بشویید تا سلامت الیاف حفظ شود.

مرحله چهارم

بعد از شستشوی فرش نوبت آبکشی آن است. با استفاده از یک پارو، تلاش کنید تا تمامی آب و مواد شونده‌ای که درون بافت فرش است را خارج کنید، چراکه در صورت باقی ماندن اب و مواد شوینده در فرش، بعد از خشک شدن فرش شاهد زردی و کدری آن خواهید بود. همچنین الیاف فرش نیز به شدت خشک می‌شوند و احتمال پوسیدگی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مرحله پنجم

برای خشک شدن فرش، آن را در فضای باز قرار دهید. البته باید به میزان تابش نور خورشید نیز توجه داشته باشید که در صورت وجود تابش زیاد نور خورشید، بهتر است فرش خود را به پشت پهن کنید تا فرشتان آسیب نبیند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم، در ارتباط با شستن فرش با پودر ماشین توضیحاتی را برایتان باین کنیم. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

برچسب‌ها:

نظر شما