شناسهٔ خبر: 66736621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۱۰۶ واحد پرواربندی دام در قزوین احیا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از احیا و بازگشت ۱۰۶ واحد پرواربندی دام به چرخه تولید در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: با اقدامات انجام شده ۱۰۶ واحد پرواری‌بندی دام سبک و سنگین در استان قزوین به چرخه تولید بازگشت، در سال جاری نیز با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی فعال‌سازی ۴۲۵ واحدهای پرواربندی دام در دستور کار قرار دارد و این موضوع به‌طور مستمر در نشست‌های امنیت غذایی مورد تأکید است.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر ورود نهاده‌های دامی (جو، ذرت و سویا) در سطح کشور و وجود دامداران صنعتی و پیشرو در استان قزوین در آینده روند تولید گوشت قرمز از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در یک‌سال اخیر ۱۱۷ هزار و ۸۶۲ رأس دام در استان پروار شد، گفت: از این تعداد دام پرواری ۵۵ هزار و ۵۲۸ رأس گاو و گوساله و ۶۲ هزار و ۳۳۴ رأس گوسفند، بره، بز و بزغاله بوده است، طی این مدت نیز ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در واحدهای دامی این استان تولید شد.

عطایی از تولید ۹۷۲ تن عسل در زنبورستان‌های استان قزوین طی یک‌سال اخیر خبر داد و افزود: بر اساس طرح سرشماری زنبورستان‌ها در حال حاضر دو هزار و ۴۵ زنبورستان در استان وجود دارد که ۳۲۵ نفر در این زنبورستان‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی با یادآوری اینکه استان قزوین به دلیل دارابودن مراتع غنی و اراضی زراعی و باغی مستعد زنبورداری هرساله پذیرای زنبورداران مهاجر از سایر استان‌های کشور است، ادامه داد: سال گذشته ۹۷۲ تن عسل، ۲۶۵ کیلوگرم ژل رویال، ۴۲ تن موم، ۹ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم گرده گل و ۱۰۶۳ کیلوگرم بره موم در این زنبورستان‌ها تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: بر اساس سرشماری سال ۱۴۰۲ تعداد سه زنبوردار مهاجر از استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، البرز، تهران، زنجان، گیلان، مازندران و خراسان رضوی در مراتع و مزارع استان مستقر شده‌اند که سال جای توسط این زنبورداران مهاجر ۱۰۵ تن عسل تولید شده است.

نظر شما