شناسهٔ خبر: 66736554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

آمادگی برگزاری جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی را داریم

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور که با حضور جانشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بیان کرد: مطبوعات و رسانه موضوع اول عرصه‌های جهانی بوده و  فصل‌الخطاب و تعیین‌کننده است. 

وی با اشاره به خفقان رسانه‌ای در کشورهای غربی، بیان کرد: لابی‌های صهیونیست، جامعه خبر آمریکایی را تعیین می‌کنند و سواستفاده‌ای بالاتر از جنگنده‌ها از مطبوعات می‌برند.

قناعت با بیان اینکه دشمن اثرگذاری فضای مجازی و رسانه را می‌داند و بیشترین استفاده را از این عرصه می‌کند،  ادامه داد: در جمهوری اسلامی شاهد توجه خاص نظام و دولت‌مردان به رسانه بوده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه یکی از نظام قوت دشمن است، گفت: اگرچه شاهد اتفاقات تحولی و رویش‌های جدید در حوزه رسانه و مطبوعات هستیم اما منافع ملی ما نتوانسته از رسانه استفاده مطلوبی ببرد و از حرکت دشمن خیلی عقب هستیم. 

وی یکی از ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی را رسانه دانست و گفت: راه‌آهن از مطالبات جدی مردم بوده که  عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم شروع شده است.

بنا به گفته قناعت، برآورد اولیه پروژه راه‌آهن ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۲ هزار میلیارد تومان در خراسان جنوبی هزینه می‌شود.  

وی با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی، بیان کرد: در مهرماه سال جاری شاهد مرحله چهارم این طرح یعنی لوله‌گذاری خواهیم بود.

قناعت خواستار امیدآفرینی توسط رسانه‌ها شد و گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طی دو سال سیزدهم، ۵ هزار هکتار از حریم وارد محدوده شده است. 

بنا به گفته وی، ۱۲ برنامه فرهنگی و هنری مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ذیل قرارگاه شهید آوینی اجرایی می‌شود. 

قناعت اظهار کرد: خواستاریم در وزارت ارشاد تدبیری اتخاذ شود که سال آینده شاهد برگزاری جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی باشیم.

نظر شما