شناسهٔ خبر: 66734442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سومی پورتو با پاس گل طارمی، بیستمین قهرمانی اسپورتینگ

هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۲۴ - ۲۰۲۳ فوتبال لیگانوش پرتغال به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  نتایج مسابقات به این شرح است:

استرلا آمادورا ۱ - ۰ ژیل ویسنته
در تیم ژیل ویسنته علی علیپور مهاجم ایرانی تا دقیقه ۴۳ در میدان حاضر بود.

بوآویشتا ۲ - ۲ ویزلا
فامالیکائو ۱ - ۲ کاساپیا
ریوآوه ۱ - ۱ بنفیکا
اسپورتینگ براگا ۰ - ۱ پورتو  
 در تیم پورتو مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایرانی تا دقیقه ۷۷ در ترکیب تیم پورتو بازی و در دقیقه ۸۴ پاس گل تیمش را ارسال کرد. طارمی که در فصل آینده در تیم اینتر ایتالیا توپ خواهد زد، از سال ۲۰۲۰ در ۱۸۱ بازی پورتو در رقابت‌های مختلف ۹۰ گل به ثمر رساند. طارمی ۳۱ ساله سابقه عضویت در تیم‌های شاهین و ایرانجوان بوشهر، پرسپولیس تهران، الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال را دارد و در ۸۳ بازی ملی ۴۶ بار گلزنی کرده است.

<div id="video-display-embed-code_11128747"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238060/11128747?width=600&height=350"></script></div>


اسپورتینگ لیسبون ۳ - ۰ شاوس
موریرنسی ۲ - ۱ استوریل آمادورا
فارنسی ۱ - ۳ پورتیموننزه
آروسا ۱ - ۳ ویتوریا گیمارش

در جدول پایانی لیگانوش پرتغال، تیم اسپورتینگ لیسبون با ۹۰ امتیاز رسما قهرمان شد و به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. تیم بنفیکا (قهرمان دوره قبل) با ۸۰ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و در دور سوم انتخابی لیگ قهرمان اروپا شرکت می‌کند. تیم‌های پورتو با با ۷۲ و اسپورتینگ براگا با ۶۸ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند و در دور گروهی و دور دوم انتخابی لیگ اروپا شرکت می‌کنند. تیم ویتوریا گیمارش با ۶۳ امتیاز پنجم شد و در دور دوم انتخابی لیگ کنفرانس اروپا شرکت می‌کند. تیم ژیل ویسنته با ۳۶ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت. تیم پورتیموننزه با ۳۲ امتیاز شانزدهم شد و باید در پلی آف بقا حضور یابد. تیم‌های ویزلا با ۲۶ و شاوس با ۲۳ امتیاز هفدهم و هجدهم شدند و به دسته دوم سقوط کردند.

از دسته دوم تیم‌های سانتاکلارا و ناسیونال مدیرا به دسته اول صعود کردند.

در جدول پایانی گلزنان لیگای پرتغال ویکتور گیوکِرِس مهاجم سوئدی تیم اسپورتینگ لیسبون با ۲۹ و سیمون بانزا مهاجم اهل کنگوی دموکراتیک تیم اسپورتینگ براگا با ۲۱ گل اول و دوم هستند و رافا موخیکا مهاجم اسپانیایی تیم آروسا با ۲۰ گل سوم است.

در فصل گذشته تیم‌های بنفیکا، پورتو که مهدی طارمی را در اختیار داشت و اسپورتینگ براگا اول تا سوم شدند. در فصل قبل طارمی با ۲۲ گل آقای گل شده بود.

در تاریخ لیگانوس پرتغال، تیم بنفیکا با ۳۸ قهرمانی و ۳۰ نایب قهرمانی همچنان رکورد دار است و تیم‌های پورتو با ۳۰ قهرمانی و ۲۹ نایب قهرمانی دوم و اسپورتینگ لیسبون با ۲۰ قهرمانی و ۲۲ نایب قهرمانی سوم هستند.

نظر شما