شناسهٔ خبر: 66734318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

هلال احمر و بهزیستی درصدر پذیرندگان مجازات جایگزین حبس

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، تصریح کرد: در سال گذشته اداره کل بهزیستی و اداره کل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیشترین پذیرش خدمات عمومی رایگان به عنوان جایگزین حبس را داشته‌ اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ سید مهدی قویدل اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای نهادینه کردن نقشه راه مصونیت جامعه از خطرات احتمالی؛ اقدامات مؤثری را در قالب تفاهم نامه‌ های مختلف انجام داده است.

وی افزود: این اقدامات در زمینه‌ های جرم زا، اشاعه فرهنگ نوع دوستی و کمک به هم نوعان در راستای کاهش آسیب‌ های اجتماعی، تسکین آلام بشری و پیشگیری از وقوع جرائم ارتکابی بوده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در راستای فعالیت‌ های مذکور، از ظرفیت‌ های قانونی پیش بینی شده در قوانین بالا دستی به عنوان ابتکار عمل قانون گذار جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ ها در سراسر کشور و همچنین استفاده بهینه و کارآمد از ظرفیت‌ های جامعه مد نظر است.

قویدل یادآوری کرد: در سال گذشته اداره کل بهزیستی و اداره کل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیشترین پذیرش خدمات عمومی رایگان به عنوان جایگزین حبس را داشته‌ اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز جمعیت هلال احمر استان کرمان تقاضای ۱۴۷ نفر جهت خدمات عمومی رایگان به عنوان جایگزین حبس را به دستگاه قضائی داده است.

این مقام قضایی ادامه داد: به علاوه، در زمینه کاهش تصادفات و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌ های اجتماعی نیز اقدامات خوبی در شورای پیشگیری از وقوع جرم و با همکاری هلال احمر استان انجام شده است.

قویدل بیان داشت: امیدواریم باهمکاری کلیه قضات سراسر استان کرمان بتوانیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در سال گذشته تفاهم نامه دیگری در راستای کاهش آسیب‌ های اجتماعی و آموزش اقشار در معرض آسیب به ویژه در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار منعقد و با همکاری دو مجموعه اقدامات خوبی اجرا شده و یا دردست اقدام است./ دادگستری استان کرمان

هلال احمر و بهزیستی در صدر پذیرندگان مجازات جایگزین حبس

نظر شما