شناسهٔ خبر: 66734290 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

افتتاح امروز ۴ طرح افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاه تبریز

۴ طرح افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاه تبریز با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی و افزایش تولید بنزین به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در حالی صبح امروز برای افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رئیس جمهور آذربایجان، راهی آذربایجان شرقی شده که ۴ طرح ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاه تبریز هم به بهره برداری می‌رسد.

براساس این گزارش،  چهار طرح مربوط به واحد تصفیه نفت‌گاز، خالص‌سازی هیدروژن PSA، بازیافت گوگرد SRP و بازیافت گازهای انتهای واحد گوگرد TGT است که با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی تکمیل شده و با بهره‌برداری از این طرح، میزان گازوئیل یورو ۵ این پالایشگاه از ۲ به ۵ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

سایر اهداف اجرای این طرح‌ها شامل تولید هیدروژن با خلوص بالا، تولید گوگرد به ظرفیت ۱۱۰ تن در روز و هم‌چنین کاهش میزان دی‌اکسید گوگرد خروجی از دودکش و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی شهر تبریز است.

"شبریز" با ظرفیت پالایش روزانه ۱۱۵ هزار بشکه نفت سال ۱۳۵۶ تاسیس شده و سه مرتبه طرح ارتقای کمی و کیفی محصولات در سال‌های ۷۱، ۹۲ و ۹۷ در این پالایشگاه به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما