شناسهٔ خبر: 66734087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عودت وجه ۲ میلیارد ریالی با اقدام سریع پلیس فتای استان یزد

رئیس پلیس فتای استان یزد، از کشف پرونده کلاهبرداری فروش تراکتور در یکی از سایت‌های واسط خرید و عودت مبلغ ۲ میلیارد ریال به حساب شاکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

عودت وجه ۲ میلیارد ریالی با اقدام سریع پلیس فتای استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسینی" در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری فروش تراکتور در یکی از سایت‌های واسط خرید به مبلغ ۲ میلیارد ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان یزد قرار گرفت. 
وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش بیان کرد که پس از دیدن آگهی فروش تراکتور با قیمتی پایین‌تر از بازار، با فروشنده تماس گرفته که پس از مشاهده مدارک و تصویری از بارنامه که نشان می‌داد تراکتور ارسال شده، مبلغ ۲ میلیارد ریال به حساب فروشنده واریز کرده، اما بعد از واریز پول، فروشنده دیگر پاسخگو نبوده و پس از پیگیری‌ها متوجه شده که مدارک ارسالی جعلی بوده‌اند. 
سرهنگ ابوالحسینی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی با بررسی‌های فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی حساب ثانوی بلافاصله مسدود و مبلغ سرقت شده به حساب شاکی عودت داده شد. 
وی هشدار داد: شهروندان قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خریدوفروش‌ها را به صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهند. 
رئیس پلیس فتا استان یزد خاطرنشان کرد: درصورتی که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir ویا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس و با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

نظر شما