شناسهٔ خبر: 66733728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی به‌مناسبت دهه کرامت

مسئول بخش خواهران خدمه حرم مطهر رضوی از آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، سیده معصومه حسینی درباره جزئیات دوخت‌پوش ضریح مطهر، پوش سنگ مضجع شریف و کتیبه روضه منور حضرت رضا (ع) اظهارکرد: دوخت این پوش‌ها توسط خواهران خدمه کفشداری در اداره رواق خواهران حرم مطهر رضوی انجام شده است.

وی افزود: دوخت‌پوش ضریح مطهر رضوی برای نخستین بار در سال ۹۹ آغاز شد و این چهارمین پوش است که توسط خواهران خدام آماده شده است.

حسینی با بیان اینکه اندازه پوش سنگ مضجع یک متر در ۳۷ سانتیمتر، اندازه کتبه روضه منوره ۱۷ متر و پوش بالای ضریح مطهر دو متر و ۳۰ سانتی‌متر در چهار متر و ۵۲ سانتی‌متر طراحی شده است، خاطرنشان کرد: جواهر دوزی، پولک‌دوزی، سرمه‌دوزی، نگین‌دوزی از جمله کارهایی است که روی این پوش‌ها توسط ۲۱ نفر از بانوان خدمه خواهر و متخصص در این زمینه صورت گرفته است.

مسئول بخش خواهران خدمه حرم مطهر رضوی گفت: بانوان خادم برای دوخت پوش ضریح مطهر، پوش سنگ مضجع شریف و کتیبه روضه منور حضرت رضا (ع) به مدت چهار ماه به‌صورت شبانه‌روزی کار کردند.

حسینی اظهار کرد: پوش ضریح مطهر، پوش سنگ مضجع شریف و کتیبه روضه منور حضرت رضا (ع) به‌مناسبت دهه کرامت آماده شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر است در روز ولادت باسعادت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا (ع) در ویژه مراسم باشکوه خطبه‌خوانی، صفه، تعویض پوش و پرچم در رواق امام خمینی (ره) اکران شود.

وی افزود: دوخت پوش ضریح مطهر، پوش سنگ مضجع شریف و کتیبه روضه منور حضرت رضا (ع) را در مناسبت‌های ویژه آینده نیز با همکاری خواهران خدمه ادامه می‌دهیم.

آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت

نظر شما