شناسهٔ خبر: 66733648 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی:

انجمن‌های علمی زمینه فراگیری مهارت‌های نرم را در دانشجویان فراهم می‌کنند

با حضور مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مراسم اختتامیه جشنواره دانشگاهی حرکت در دانشگاه گیلان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمدمهدی ذوالفقارزاده در این مراسم طی سخنانی برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی را موجب تقویت فضای نشاط و پویایی محیط‌های دانشگاهی دانست.
وی ادامه داد: آنچه که فضای دانشگاه را از سایر سازمان‌ها متفاوت می‌کند، فرصت یادگیری، تمرین و آزمون و خطا با بها یا هزینه به مراتب پایین‌تر و نزدیک صفر است که در انجمن‌های علمی دانشجویی این فرصت به حد مطلوبی وجود دارد و در سایر سازمان‌ها این فرصت یادگیری از تجربه‌ها و خطا‌ها را نمی‌توان یافت.
ذوالفقارزاده افزود: تقویت روحیه کار تیمی، تضارب آرا، مدیریت زمان، تاب‌آوری، تفکر انتقادی، رهبری و مانند آن در قالب فعالیت در انجمن‌های علمی و سایر گروه‌های داوطلب دانشجویی امکان تحقق پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: انجمن‌های علمی، زمینه فراگیری مهارت‌های نرم را در دانشجویان فراهم می‌کند که این مهم در کنار دانش تخصصی موجب می‌شود تا ضریب موفقیت در ورود به محیط کار تا حد زیادی افزایش پیدا کند، چرا که طبق مطالعات، مهارت‌های نرم نقش کلیدی در جذب به بازار کار دارد.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست معاونت فرهنگی و اجتماعی در دوره فعلی اظهار داشت: در این دوره با پیگیری‌های به عمل آمده و همراهی مؤثری که از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم صورت گرفته است، سعی بر آن شده است تا انجمن‌های علمی دانشجویی به سمت فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه سوق پیدا کنند و از درون این کنش جمعی، هسته‌های فناور شکل گیرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سامانه فرنما گفت: این سامانه امکان ثبت و رصد لحظه‌ای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را میسر می‌کند.
ذوالفقارزاده خاطر نشان کرد: ثبت فعالیت‌ها و برنامه‌ها در سامانه فرنما، این فرصت را به وجود می‌آورد تا از طریق آن بتوان در کنار سوابق فعالیت‌های آموزشی یا پژوهشی، سوابق کنش‌های مثبت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان را ارائه کرد که این اقدام می‌تواند شرایط جذب دانش آموختگان فعال فرهنگی و اجتماعی در محیط کسب و کار را تسهیل کند.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم در پایان ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این جشنواره در دانشگاه گیلان و تبریک به برگزیدگان ابراز‌ امیدواری کرد: این رویداد سرآغاز توفیقات بیشتر برای آینده‌سازان کشور عزیزمان باشد.

نظر شما