شناسهٔ خبر: 66732872 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هاشمی در گفتگو با دانشجو:

ثبت نام الکترونیکی مدارس اختیاری است/مراجعه به ستادهای ثبت نام جهت پیگیری مشکلات+فیلم

مدیر کل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام به صورت الکترونیکی دانش آموزان امکان پذیر است ولی نافی مراجعه حضوری مردم به مدارس و رفع مشکلاتشان در مدرسه نیست.

صاحب‌خبر -

مجتبی هاشمی، مدیر کل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون نگرانی والدین در رابطه با ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان و دانش‌آموزان اظهار داشت: از قریب به ۱۶ میلیون دانش آموزی که امسال ثبت نام خواهند کرد، سه پایه تحصیلی (پایه اول ابتدایی، پایه هفتم و پایه دهم) مراجعه اول به مدرسه خواهند داشت.

وی افزود: بقیه پایه ها که تحت عنوان میان پایه هستند، به صورت الکترونیک و بعد از ثبت نمره ی قبولی در پایه بالاتر ثبت نام خواهند شد.

هاشمی تاکید کرد: پس مردم عزیز ما خیالشان از این جهت راحت باشد که اگر دانش آموزی در میان پایه دارند، ثبت‌نامشان بدون مراجعه آن ها بعد از درج قبولی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: البته والدین باید در نظر داشته باشند که درست است که ثبت نام به صورت الکترونیکی هم امکان پذیر است ولی نافی مراجعه حضوری مردم به مدارس و رفع مشکلاتشان در مدرسه نیست.

وی در ادامه گفت: لذا ما دستور عمل را به این وجه آماده و ارسال کرده‌ایم که ثبت نام به صورت الکترونیکی و حضوری اتفاق خواهد افتاد. لذا مردم عزیز ما اگر احساس می کنند با ثبت نام الکترونیکی راحت تر هستند از این روش استفاده کنند ولی درصورت تمایل می توانند به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر کل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش در رابطه با مشکلات به وجود آمده در مدارس اذعان داشت: اگر والدین چه در ثبت نام الکترونیکی و چه در ثبت نام حضوری به مشکل برخوردند، جهت مدیریت و تسهیل‌گری این امر می توانند به ستادهای ثبت نام دانش‌آموزان در آموزش و پرورش مناطق مراجعه داشته باشند. در حوزه مدارس ابتدایی به معاونت ابتدایی و در حوزه متوسطه، به معاونت متوسطه رجوع کنند و مطمئن باشند که همکاران ما کار را تسهیلگری می کنند.

 

 

<div id="video-display-embed-code_2279961" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147061/2279961?width=400&height=300"></script></div>



وی در رابطه با شکایات بیان داشت: اگر افراد شکایتی از رسیدگی نشدن به مشکلاتشان دارند، طبیعتا می توانند در سامانه شکایت وزارت آموزش و پرورش ثبت کرده و توسط کاشناسان آن موضوع بررسی و رسیدگی خواهد شد.

نظر شما