شناسهٔ خبر: 66731499 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

جشن دهه کرامت و تجلیل از دختران اصحاب فرهنگ و هنر

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی مراسم جشن دهه کرامت امروز ۲۹ اردیبهشت در فرهنگسرای آیینه در اراک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، با حضور مدیرکل، معاونان و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی،مراسم جشن دهه کرامت و تقدیر از دختران اصحاب فرهنگ و هنر در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت: بزرگترین و مهمترین رسالت ما در گرامیداشت دهه کرامت، فرهنگ سازی بر مبنای اصول اعتقادی و معنوی و توسعه سطح معرفتی مردم نسبت به اهل بیت(ع) است.

حسین محمودی فر، افزود: دهه کرامت نماد ولایتمداری مردم ایران اسلامی است و هدف اصلی بزرگداشت این دهه، گرامیداشت ولایتمداری، حفظ ارزشهای دینی و اسلامی و دهه ی ارزش گذاری به مقام ائمه اطهار (ع) و حب و دوستی با آنان است.

وی این دهه را بهترین فرصت خودسازی برای جوانان بویژه دختران دانست و اظهار کرد: در دین اسلام زن جایگاه ویژه ای دارد و دهه کرامت دهه بروز جایگاه واقعی زن در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) تصریح کرد:در جهان اسلام چند هجرت تاریخی ،تمدن ساز و تاثیرگذار شکل گرفته است که هجرت آگاهانه امام رضا(ع) به عنوان نگینی بر پیشانی ایران اسلامی یکی از آنها به شمار می رود.

وی با اشاره به نقش تاریخی هجرت امام رضا (ع) به ایران،خاطر نشان کرد: جابه‌جایی مرز جغرافیای شیعه از جمله آثار و برکات هجرت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به کشور پرافتخار ایران بود به طوریکه موجب شد شیعه دارای کانون جغرافیایی شود.

محمودی فر، افزود: این رویداد مهم سبب شد شیعه به نقطه‌ای برسد که از فرهنگ مدوّن، کانون جغرافیایی مقتدر و روحانیت متمرکز برخوردار شود و به دنبال آن، حرکتی اجتماعی برای بنیان‌گذاری دولت دینی و حاکمیت شکل گرفت که در نهایت نیز به وسیله مرجعی مورد وفاق هم‌چون امام خمینی (ره)، به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در بین دیگر ائمه از ویژگی های خاصی برخوردار بود به این معنی که همه ائمه علمشان علم لدنی بود، که از مرکز وحی گرفته شده بود به طوریکه ایشان قائم به اسرار وجود بودند ولی امام هشتم در بین ائمه «عالم آل محمد» لقب گرفتند .

در ادامه این آیین، گروه های هنری و موسیقی به اجرای برنامه های شاد پرداختند و در پایان از دختران کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر و هدیه ،تجلیل شد.

 

نظر شما