شناسهٔ خبر: 66731233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خسارت به بیش از ۵۰۰۰ هکتار از مزارع و باغات کوهسرخ در بارش‌های چند روز اخیر

جواد افتخاری

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: در پی بارش شدید باران، تگرگ و سیل به ۵۱۴۳ هکتار از مزارع و باغات کوهسرخ خسارت وارد شد.

صاحب‌خبر -

حجت صفرنژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در پی بارش شدید باران، تگرگ و سیل در تاریخ ۲۰ و ۲۸ اردیبهشت سال جاری بیش از ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کوهسرخ دچار خسارت شدند.

وی بیان کرد: بارش شدید باران، سیل و تگرگ به بیش از ۵۰۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی، ۱۵ رشته قنوات، ۴۰۰ کلنی زنبورعسل، ۳۰۰ جعبه نوغان و ۲۰ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع خسارت وارد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کوهسرخ با تأکید بر اینکه تنها راه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان، بیمه کردن محصولات کشاورزی است، افزود: متأسفانه از مجموع ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات و زراعت شهرستان تنها ۹۰۰ هکتار آنها تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد باغات و مزارع شهرستان فاقد بیمه هستند، افزود: بیمه محصولات کشاورزی در کنار عوامل پیشگیرانه از مهمترین گزینه‌ها برای جبران خسارت به بخش کشاورزی و دامپروری است.

صفرنژاد با اشاره به اینکه تمامی بخش‌های کشاورزی شهرستان در پی وقوع این حوادث دچار خسارت شده‌اند، گفت: خسارت وارده در بخش کشاورزی در حوزه‌های گلخانه، زراعت، باغ و قنوات حادث شده است.

انتهای پیام

نظر شما