شناسهٔ خبر: 66730952 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تلف شدن یک بز وحشی بر اثر خوردن کیسه زباله در قروه

اقتصاد ایران: سنندج_رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از تلف شدن یک بز وحشی بر اثر خوردن پلاستیک خبر داد و گفت: رهاکردن زباله و کیسه‌های پلاستیکی در طبیعت بلای جان حیات وحش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، توفیق زارعی عصر شنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی اعلام کرد: در پی گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بدر و پریشان در ارتفاع سه هزار متری قله بدر، لاشه یک رأس بز کوهی را کشف و بلافاصله برای شناسایی و علت مرگ طی هماهنگی با استان آن را به اداره دامپزشکی شهرستان منتقل می‌نمایند.

وی افزود: پس از انجام ارزیابی اولیه و کالبد شکافی لاشه، توسط تیم دامپزشک، علت مرگ گونه انسداد معده و روده توسط کیسه پلاستیکی مشخص شد که همراه گیاه تغذیه کرده بود.

زارعی با ابراز تأسف بیان کرد: متأسفانه این بز کوهی دارای یک جنین ماده هم در داخل شکم بوده که نزدیک زایمان آن بود و موجب از دست رفتن جنین نیز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه تصریح کرد: رها کردن زباله در طبیعت و یک کیسه پلاستیکی بی ارزش در این منطقه این چنین جان بز کوهی و جنین آن را گرفت.

وی اضافه کرد: از همه مردم و طبیعت گردان درخواست داریم زباله‌های خود را در طبیعت رها ننمایند تا شاهد این گونه اتفاقات ناگوار در حیات وحش نباشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما