شناسهٔ خبر: 66730501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یورش پلیس آمریکا به دانشگاه پنسیلوانیا؛

۱۹ معترض طرفدار فلسطین دستگیر شدند

در پی یورش نیرو‌های پلیس آمریکا به تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه پنسیلوانیا، ۱۹ نفر دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

در حالی که اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا برای حمایت از فلسطین همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس این کشور به دانشگاه پنسیلوانیا هجوم برده و ۱۹ نفر که ۶ نفر از آنان دانشجوی همین دانشگاه بودند را دستگیر کرده است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، پلیس می‌گوید که دانشجویان قصد داشتند وارد یکی از تالار‌های دانشگاه شده و آن را اشغال کنند. معترضان نیز می‌گویند به دلیل اینکه مسئولان دانشگاه خواسته‌های آنان را برآورده نکرده و از مذاکره با حسن نیت خودداری کردند، قصد انجام این کار را داشتند. خواسته معترضان حامی فلسطین آن بود که دانشگاه جزئیات بودجه خود را فاش کرده و از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسرائیلی خودداری کند. آنها همچنین درخواست کرده بودند که دانشگاه از معترضان حامی فلسطین دفاع کند. 

در حال حاضر در‌های خروجی دانشگاه پنسیلوانیا با سیم خاردار و صندلی و میز‌های فلزی مسدود شده است. 

دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر صحنه تظاهرات و مطالبه جدی دانشجویان حامی فلسطین برای قطع هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی بوده است. این اعتراضات در روز‌های گذشته نیز در قالب مراسم فارغ‌التحصیلی به شکل‌های گوناگون جلوه پیدا کرده است. در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه «دوک» در کارولینای شمالی، برخی دانشجویان در اعتراض به حضور «جری ساینفلد» که یک کمدین طرفدار اسرائیل است، صندلی‌های خود را ترک کرده و فریاد «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما