شناسهٔ خبر: 66730500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زن در اسلام والاترین ارزش را داراست

فرماندار بوکان گفت: زنان در جامعه دینی و فرهگی ما بر اساس معیار‌ها همیشه جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته اند.

صاحب‌خبر -
زن در اسلام والاترین ارزش را داراست
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت با حضور جمع کثیری از دختران نخبه و مدیران بوکانی ویژه برنامه‌ای در سالن سردار سلیمانی این شهر برگزار شد.
 
فرماندار بوکان در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر به همه دختران بوکانی گفت: زنان در جامعه دینی و فرهگی ما بر اساس معیار‌ها همیشه جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته اند.
 
صنعتی گفت: سالروز میلاد با سعادت دخت رسول اکرم حضرت فاطمه معصومه (س) که به نام روز دختر و آغاز دهه کرامت نام گذاری شده است فرصتی مغتنم برای تجلیل، ارج نهادن و تکریم از دختران ارجمند، عفیف، مومن و تلاشگر ایران اسلامی است.
 
خشایار صنعتی افزود: دین و آئین اسلام منزلت ویژه‌ای برای بانوان از سطح خانواده تا جامعه قائل می‌باشد و این مقام و منزلت به صورت کامل از دیدگاه قرآن بیان شده است. دختران امروز که امید‌های روشنی بخش فردای جامعه هستند، نقش بسیار حساسی در رشد و تعالی فکری و فرهنگی اجتماع خواهند داشت، برخورداری از منزلت اجتماعی، شخصیت والا که آنان را به جایگاه واقعی و مقام والای خود نزدیک نماید، از نیاز‌های دختران ما می‌باشد. امروز دختران ایران و بالاخص شهرستان بوکان هم‌پای پسران در همه عرصه‌ها حضور فعال دارند و این از افتخارات جامعه ماست که علی‌رغم همه تبلیغات منفی٬ این حضور پرشور و ارزشمند در تمام عرصه‌ها به رسمیت شناخته شده است. 
 
صنعتی ادامه داد: امروزه در جامعه اسلامی ایران به معنای واقعی جایگاه تربیتی و انسان ساز بانوان در مسیر تعالی قرار گرفته و با در نظر گرفتن ضرورت‌های آموزش پذیری و دانش پذیری این قشر سرنوشت ساز، قطعا آینده‌ای روشن را برای نسل‌های آینده رقم خواهد زد.
 
وی در پایان بیان داشت: با نگاهی کوتاه به موفقیت‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و دانشگاهی ایران اسلامی که توسط دختران این سرزمین کسب شده، جایگاه ویژه آنان در جامعه نمایان میشود. 
 
در پایان از زنان بانوان و دختران نمونه مدارس تجلیل شد.

نظر شما