شناسهٔ خبر: 66730285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار گلستان:

طرح جوانی جمعیت در دستور کار مسئولان ارشد گلستان قرار دارد

گرگان- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت:طرح جوانی جمعیت بعنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان ارشد استان گلستان قرار دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه رویداد اهدای جوایز استانی جوانی جمعیت اظهار داشت: مسئله جمعیت از موضوعات مهم و اولویت‌دار کشور است و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز در همین جهت تصویب، ابلاغ و در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار دارد.

وی گفت: طبق ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، این رویداد پیش‌بینی شده است و در آن شاخص‌هایی برای تشویق و تقدیر از اقدامات فرهنگی و مؤثر در افزایش جمعیت مشخص شده است.

مهاجر افژود: فرهنگ‌سازی جهت رشد جمعیت، حساس‌سازی جامعه نسبت به این مساله، بسترسازی مناسب برای هم‌افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی به منظور رسیدن به نرخ رشد مطلوب در فرزندآوری و ازدواج، از اهدافی است که برای این رویداد تعریف شده و دومین دوره این رویداد در استان با همت دست‌اندرکاران با موفقیت برگزار شد.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه جمعیت، افزود: اتفاقات خوبی در این رابطه رقم خورده است از جمله آن، تهیه اطلس جمعیتی برای اولین بار، به تفکیک شهرستان‌ها تا سطح روستا است، که نقش مهمی در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دارد.

مهاجر گفت: از جمله اتفاقاتی که در استان با پی‌گیری دکتر زنگانه رقم خورده است اعطای زمین به ۷۴۳ خانواده ۳ فرزند به بالا در ۷ شهرستان استان به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومن و پرداخت تسهیلات بانکی فرزند آوری برای ۲۸۸۹ نفر و وام ازدواج برای ۳۹۸۲ نفر است.

وی خاطر نشان کرد: مطمئناً فروپاشی خانواده یکی از اهداف جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است که باید در این خصوص هوشیار و حساس باشیم و برنامه داشته باشیم.

مهاجر گفت: مطمئناً با استراتژی وحدت و در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌ها، که در استان توسط استاندار معزز عملیاتی شده است، گره‌ها باز و مشکلات بر طرف خواهد شد.

نظر شما