شناسهٔ خبر: 66730204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت پروژه‌های جهاد آبرسانی شهرستان تویسرکان

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تویسرکان پیرامون وضعیت پروژه‌های جهاد آبرسانی در این شهرستان گفت: ۱۰۲ کیلومتر خط انتقال و ۸۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه‌ توزیع آب در روستاهای سد خرمرود و مجتمع اشترمل، اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مجید یاراحمدی امروز _شنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احداث مخزن ۵۰۰ و ۲۰۰ متر مکعبی روستای اشتران و بوجان، اتمام حفاری چاه روستاهای گنبله، کهنوش، کرزان، وردآوردعلیا، قلقل، حاجی آباد، قلعه نورورز، آرزووج، خیرآباد و سازیان و احداث ایستگاه پمپاژ مجتمع اشترمل از دیگر اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاهای شهرستان تویسرکان است.

وی افزود: حاجی آباد، سوتلق، کندر، کهنوش، کرزان و گنبله از روستاهایی هستند که پروژه‌های عمرانی آن‌ها به اتمام رسیده و آبرسانی شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تویسرکان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی استان، ادامه داد: پروژه‌های محرومیت زدایی استان همدان، شامل ۱۶۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان در راستای پیشبرد اهداف رفع محرومیت‌زدایی و آبرسانی به روستاهای استان، به همت دولت سیزدهم و با هماهنگی قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

میرزایی اضافه کرد: این پروژه شامل ساخت ۵۴ باب مخزن با حجم ۱۹۶۵۰ متر مکعب، اجرای ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، ۱۸۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه و حفر ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر درثانیه است.

وی سامعی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۱۹۵ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۲۰ کیلومتر، حفر چاه و بهسازی چشمه و قنات به تعداد ۳۷ حلقه و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ تا به امروز در استان، انجام شده است.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اقدامات مثبت دولت سیزدهم در رفع محرومیت از روستاها گفت: طرح جهاد آبرسانی روستایی از اقدامات ارزنده وزارت نیرو بوده است که خوشبختانه این پروژه‌ها با سرعت قابل قبولی در سطح کشور در حال اجرا است.

نظر شما