شناسهٔ خبر: 66730142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه استان اردبیل:

رفع فقر و محرومیت از جامعه را وظیفه خود می‌دانیم

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: نتیجه ماموریت مقام معظم رهبری به بسیج سازندگی کمک به رونق تولید و توسعه کشور بوده و امروز هم کمک به مردم و رفع فقر و محرومیت از جامعه را وظیفه خود می‌دانیم.

صاحب‌خبر -

رفع فقر و محرومیت از جامعه را وظیفه خود می‌دانیم

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین محمدی اصل روز شنبه در یادواره شهدای عشایر اصلاندوز مغان اظهار کرد: امام راحل(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ،در حوزه سازندگی یک خلاء در کشور دید و بسیج سازندگی را ایجاد کرد و همگان شاهد بودند که در دفاع مقدس سنگرسازان بی‌سنگر چه در جبهه‌های حق علیه باطل و چه در عرصه سازندگی از جان مایه گذاشتند.

 

وی با بیان اینکه نتیجه ماموریتی که مقام معظم رهبری به بسیج داد، کمک به رونق تولید و توسعه کشور و خدمت به مردم بود، گفت: طی این مدت بسیج سازندگی برای کمک به خانواده‌های نیازمند و رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار چه اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل آبرسانی به روستاهای کشور را از جمله اقدامات بسیج سازندگی در ۲ سال اخیر ذکر کرد و گفت: بسیج سازندگی با همکاری شرکت آب و فاضلاب در استان اردبیل آبرسانی به ۴۵۴ روستا را آغاز کرد که از این تعداد فقط ۶۰ روستا باقی مانده است و بقیه روستاها از آب پایدار بهره‌مند شده‌اند.

 

امضای تفاهم‌نامه برای آبرسانی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل/ عشایر در دفاع از کشور کارنامه درخشانی دارند

 

سردار محمدی اصل اضافه کرد: علاوه بر این اخیرا برای آبرسانی به ۵۰۸ روستا نیز تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده که امیدواریم اهالی این روستاها هم از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

 

وی آسفالت راه‌های روستایی و ساخت خانه برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در استان اردبیل ذکر کرد و با اشاره به نقش و جایگاه بسیج عشایر در کشور اظهار کرد: عشایر مرزداران و مرزبانان مصمم کشور هستند که در تاریخ کارنامه درخشانی دارند و در طول تاریخ در کنار نیروهای مسلح و حتی در غیاب آنها از نظام ، انقلاب اسلامی و کشور دفاع کرده‌اند.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در دفاع مقدس ما با کشوری جنگ کردیم که بیش ۳۰ کشور از آن پشتیبانی می‌کردند ، در واقع ما با دست خالی در مقابل جبهه کفر ایستادگی کردیم و آنچه ما را در این نبرد نابرابر موفق کرد فرهنگ کربلا و عاشورا و ایمان ملت ایران بود.

 

سردار محمدی اصل خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی است که نگذاشتیم یک وجب خاک ایران از دست برود. همه باید و حتی آنهایی که در جنگ نبودند باید به این تاریخ افتخار کنند.

 

وی گفت: امام راحل به افراد حاضر در دفاع مقدس گفتند که جوانان امروز عین جوانان صدر اسلام هستند ، مقام معظم رهبری فرمودند جوانان امروز کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند بلکه در عشق و شهادت و از آن گذشتگی از آنها بهتر هستند.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل یادآورشد: در جنگ صفین با حیله عمر و عاص قرآن‌ها را به نیزه زدند ، اما تعدادی محدودی از یاران امام علی(ع) مانند مالک اشتر در کنار ایشان ماندند. امروز هم دشمنان این ملت با لجن‌پراکنی و دروغ‌پردازی در فضای مجازی موجب ایجاد تردید و اختلاف افکنی در دل‌ها و اذهان مردم می‌شوند.

 

جوانان امروز بهتر از جوانان دوران دفاع مقدس هستند.

 

سردار محمدی اصل ادامه داد: جوانان امروز ما درگیر جنگ شناختی پیچیده ، گسترده ، خطرناک، زودهنگام و موثر هستند و برای همین جوانان امروز نه تنها کمتر از جوانان دوران جنگ نیستند بلکه از آنها بهتر هستند.

 

وی در ادامه برگزاری یادواره شهدا را در معرفی و بیان دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس را یک ضرورت خواند و گفت: در واقع دهه فجر، هفته دفاع مقدس ، سوم خرداد و راهیان نور است که ما را آسیب‌ناپذیر می‌کند و به واسطه این فرهنگ است که ما به مدت ۴۵ سال محکم و استوار در مقابل دشمن ایستادگی کردیم.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل با اشاره به پیشرفت‌های نظامی ایران تصریح کرد: امروز ایران کشوری نیست که چیزی برای دفاع از خود نداشته باشد و این میراث شهید تهرانی مقدم‌ها و مهدی باکری‌هاست که الگوی عزتمندی برای جوانان امروز هستند.

 

سردار محمدی اصل اتحاد و انسجام امروز کشور را نتیجه ایثارگری شهدا ارزیابی کرد و افزود: امروز با اینکه بیشترین دشمن را در دنیا داریم بالاترین امنیت را هم داریم و این امنیت مدیون جانفشانی شهدا و ایثارگران است.

 

عملیات وعده صادق برای همه جهان غیرقابل تصور بود.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: عملیات وعده صادق برای همه جهان غیرقابل تصور بود و آمریکا، ناتو و صهیونیست‌ها تصور نمی‌کردند ایران دست به چنین عملیاتی بزند.

 

وی اضافه کرد: این عملیات توسط یک بخشی از نیروهای نظامی ایران اجرا شد ، نه این که تمام نیروهای نظامی ما در آن حضور داشته باشند ، در واقع این عملیات تنها بخشی از حرکت ما بود که به دنیا بگوییم قدرت در دست کیست.

 

سردار محمدی اصل گفت: در این عملیات ۲۲۰ هواپیما و تمام یگان‌های دفاعی اسراییل برای پدافند هوایی فعال شدند اما نتوانستند مانع از موفقیت آن شوند و این در حالی بود که در روی دریای سرخ و دریای مدیترانه گنجایش استقرار تجهیزات برای منهدم کردن پهبادها و موشک‌های ایران را نداشتند.

 

وی با بیان اینکه نباید از این عملیات مغرور شویم، اضافه کرد: ما با توسل و توکل و راز و نیاز و تدبیر و شجاعت فرمانده کل قوا و رزمندگان اسلام موفق شدیم ، هیچ کس از دستمان نگرفت و فقط با توسل به خدا ، شهدا و ائمه به اینجا رسیدیم.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: امروز قدرت در دست آمریکا نیست بلکه دست رزمندگان اسلام است و مطمئن باشید تا امروز اگر صدها اقدام علیه ما شده ما این اقدامات را بی‌جواب نگذاشته‌ایم.

 

سردار محمدی اصل در پایان گفت: قبل از عملیات وعده صادق ده‌ها کشور را واسطه قرار دادند. ما می‌توانستیم بیشتر بزنیم ، ده‌ها برابر و صدها برابر بیشتر آمادگی داشتیم و کسانی که لازم بود، پیام این عملیات را گرفتند.

نظر شما