شناسهٔ خبر: 66729891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اعتراف کارشناسان و ژنرال‌های صهیونیست

حزب‌الله برای زدن اسرائیلی‌ها ۳۰ ثانیه زمان لازم دارد

روزنامه جوان

درحالی که مقامات تندرو رژیم صهیونیستی از کنترل تنش‌ها با حزب‌الله در جبهه شمالی سخن می‌گویند و مدعی هستند که پاسخ قاطعی به این عملیات نشان خواهند داد، نیرو‌های مقاومت کماکان به عملیات روزانه علیه مواضع و استحکامات نظامی ارتش اشغالگر ادامه می‌دهند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حزب‌الله لبنان در تازه‌ترین عملیات علیه سرزمین‌های اشغالی تجمع سربازان صهیونیستی در اطراف پادگان «برانیت» را با موشک هدف قرار داد؛ عملیاتی که با تشدید تنش‌ها و تغییر قواعد بازی، تحلیلگران و ژنرال‌های اسرائیلی را نگران کرده و با اذعان به درماندگی تل‌آویو مقابل حزب‌الله تأکید کردند این جنبش برای هدف قرار دادن نظامیان اسرائیلی تنها به ۳۰ ثانیه زمان نیاز دارد. 

درحالی که مقامات تندرو رژیم صهیونیستی از کنترل تنش‌ها با حزب‌الله در جبهه شمالی سخن می‌گویند و مدعی هستند که پاسخ قاطعی به این عملیات نشان خواهند داد، نیرو‌های مقاومت کماکان به عملیات روزانه علیه مواضع و استحکامات نظامی ارتش اشغالگر ادامه می‌دهند. در تازه‌ترین عملیات حزب‌الله، یکی از پایگاه‌های صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی هدف قرار گرفت. به گزارش المیادین، مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان ما در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه روز شنبه تجمع سربازان دشمن در اطراف پادگان برانیت را با موشک هدف قرار دادند. همچنین خبرنگار المیادین اعلام کرد که حملات مشابهی از جنوب لبنان علیه پایگاه‌های «المالکیه» و «الراهب» انجام شد. رسانه‌های عبری هم از شلیک موشک ضدزره از جنوب لبنان به شهرک «متولا» خبر دادند. شبکه الجزیره نیز اعلام کرد صدای آژیر هشدار در ۱۵ شهرک اسرائیلی در سهل‌الحوله و منطقه کریات‌شمونا و الجلیل علیا به ظن نفوذ پهپاد از جنوب لبنان به صدا درآمد. 
با افزایش دامنه حملات حزب‌الله، رسانه‌ها و ژنرال‌های صهیونیست نسبت به تکرار سناریو عملیات «طوفان الاقصی» در شمال فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرده‌اند. به گزارش المیادین، در همین زمینه رسانه‌های عبری با اشاره به تشدید عملیات‌های حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در سطح کمی و کیفی اعلام کردند که اسرائیل در برابر حملات فزاینده حزب‌الله سکوت کرده و این در حالی است که حزب‌الله حملات دقیق‌تر، پیچیده‌تر و جسورانه‌تری انجام می‌دهد. زیو روبنشن، کارشناس صهیونیست در این زمینه گفت: حزب‌الله عملیات‌های خود را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده و در روز‌های اخیر یک بالن جاسوسی ارتش اسرائیل را سرنگون کرد. علاوه بر آن آتش حزب‌الله علیه پادگان‌ها، شهرک‌ها و مواضع ارتش اسرائیل متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. 
روزنامه یدیعوت آحارانوت هم گزارش کرد که آوارگی ده‌ها هزار شهرک‌نشین از شهرک‌های شمال نشان‌دهنده ناتوانی اسرائیل در مقابله با این بحران بوده و این بسیار شرم‌آور است. امروز شاهد ازهم‌پاشیدگی جامعه اسرائیل و از دست رفتن احساس امنیت و اعتماد میان اسرائیلی‌ها هستیم. علاوه بر آن ترمیم آسیب‌هایی که به اقتصاد اسرائیل وارد شده و ناشی از درهم شکستن بازدارندگی و فروپاشی اعتماد میان شهرک‌نشینان و کابینه است به سال‌ها زمان نیاز خواهد داشت. یدیعوت آحارانوت گزارش کرد که افسران اسرائیلی در مرز‌ها با لبنان هشدار می‌دهند که حزب‌الله برای هدف قرار دادن نظامیان اسرائیلی وقتی محل اختفای آن‌ها را مشخص می‌کند به ۳۰ ثانیه زمان بیشتر نیاز ندارد. از سوی دیگر وب‌سایت اینتل‌تایمز صهیونیستی اعلام کرد: حزب‌الله موفق شده از پهپاد‌های انفجاری و سلاح‌های هدایت شونده با دوربین‌های دقیق استفاده کند، بدون اینکه ارتش اسرائیل قدرت رهگیری آن‌ها را داشته باشد که این امر موجب یک شگفتی درباره موضوع جنگ الکترونیک شده است. دورون کادوش، خبرنگار نظامی در رادیو ارتش اسرائیل نیز به نوبه خود اعلام کرد: «حزب‌الله طی یک ماه گذشته حملات مشخص‌تری را به سمت اهداف دورتر اسرائیل با ابزار‌های جنگی پیشرفته‌تر انجام داده است.» ترس و وحشت صهیونیست‌ها درحالی است که در هفت ماه گذشته حزب‌الله هزاران موشک و راکت را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده که طی آن ۷۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان از خانه‌های خود فرار کرده و حاضر به بازگشت نیستند. نیرو‌های مقاومت همچنین در هفته‌های اخیر از سلاح‌های جدید خود رونمایی کرده‌اند تا نشان دهند که زرادخانه‌ای قدرتمند در اختیار دارند که در صورت اشتباه محاسباتی از سوی دشمن، پاسخ قاطعی به آن خواهند داد. شهروندان و مقامات سابق اسرائیل هم نسبت به درگیری تمام‌عیار با حزب‌الله هشدار داده‌اند که می‌تواند روزانه ۲ هزار موشک را به سمت اراضی اشغالی شلیک کند. 
از سوی دیگر، در جبهه یمن هم انصارالله به کشتی‌های صهیونیستی اجازه تردد در دریای سرخ نمی‌دهد. در این رابطه، شرکت امنیت دریایی آمبری روز شنبه اعلام کرد یک نفتکش با محموله نفت خام در سواحل شهر «مخا» در جنوب غربی یمن و مشرف بر تنگه راهبردی باب‌المندب، مورد اصابت موشک قرار گرفت. شرکت آمبری با بیان اینکه این تانکر نفت خام با پرچم پاناما در حرکت بود، آورده است: «بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم این کشتی مورد اصابت موشک قرار گرفته و در طبقه سکان کشتی آتش‌سوزی رخ داده است.»

نظر شما