شناسهٔ خبر: 66729194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

افتتاح موزه آهنگری در شهرستان دالاهو کرمانشاه

اقتصاد ایران: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی امروز موزه آهنگری در دالاهو افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

داریوش فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه چند موزه در استان کرمانشاه وجود دارد، اظهار داشت: هفت موزه دولتی وابسته به میراث فرهنگی در استان کرمانشاه وجود دارد که چهار مورد در شهرستان کرمانشاه و سه مورد در سایر شهرستان‌ها قرار دارند.

وی از رایگان بودن تمام موزه‌ها در امروز به مناسبت روز جهانی موزه‌ها خبرداد و عنوان کرد: علاوه بر موزه‌های خصوصی در شهرستان‌ها از جمله دالاهو و روانسر، تعدادی موزه دولتی غیروابسته به میراث فرهنگی همچون موزه حیات وحش، آموزش و پرورش و علوم طبیعی در استان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به موزه‌های میراث فرهنگی واقع در شهر کرمانشاه گفت: موزه مردم شناسی تکیه معاون‌الملک، موزه خط و کتابت در تکیه بیگلربیگی، موزه پارینه سنگی و موزه سنگ طاقبستان در شهر کرمانشاه و موزه مردم شناسی پاوه، دالاهو و سنقر و کلیایی نیز فعال هستند.

وی از افتتاح موزه آهنگری شهرستان دالاهو به مناسب روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی خبر داد و افزود: دالاهو یکی از شهرهای دارای پیشینه تاریخی بسیار است و صنعت آهنگری در این شهر قدمتی چند هزار ساله دارد.

فرمانی درباره آخرین وضعیت موزه منطقه‌ای گفت: 50 سال از آغاز عملیاتی اجرایی موزه منطقه‌‌ای کرمانشاه می‌گذرد؛ این پروژه در مرحله اول باید طرح محتوا و معماری داخلی و طرح گرافیک محیطی داشته باشد و در سال 92 طرحی تهیه شده بود که اکنون مطابق با استانداردهای روز موزه‌ها نیست.

وی افزود: به همان دلیل پیشنهاد تأمین اعتبار برای تهیه این طرح‌ها داده شد و بعد از چند بار اقدام برای انتخاب مشاور در نهایت انتخاب شد اما مشاور نتوانست طرح ایده آل را ارائه دهد و مورد قبول نبود و به احتمال زیاد هفته آینده قرارداد با این مشاور فسخ شود شاید مجبور شویم قرارداد را هفته آینده فسخ کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: علاقه‌مندان به ایجاد موزه با داشتن اشیا یا هر وسیله مربوط به موزه و فضای مناسب تقاضای خود را به اداره میراث تحویل دهند که برای صدور مجوز اقدام شود و در مراحل بعدی برای توسعه موزه تسهیلاتی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما