شناسهٔ خبر: 66728374 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حضور انتشارات مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان با ۲۴ عنوان کتاب هوشمند آموزشی

مدیرمسئول انتشارات مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان گفت: این موسسه در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از تاریخ ۱۹ الی ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با ۲۴ عنوان کتاب هوشمند آموزشی و بهره‌مندی از تکنولوژی و نوآوری‌های روز آموزشی حضور داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مرتضی فاطمی‌نژاد مدیر مسئول انتشارات مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام گفت: به دلیل حضور متفاوت در این دوره از نمایشگاه و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی از لحاظ فنی، تکنیکی و محتوایی از طرف مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی مورد تقدیر قرار گرفت.

 فاطمی نژاد افزود: به دلیل حضور متفاوت در این دوره از نمایشگاه و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی از لحاظ فنی، تکنیکی، محتوایی و استفاده از عنصر بازی به عنوان فعالیت آموزشی و یادگیری لذت‌بخش و عمیق و همچنین توجه به هویت ملی و بازی‌های آموزشی ایرانگردی توسط مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی مورد تقدیر قرار گرفت.


وی ادامه داد: مؤسسه علمی رزمندگان در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از تاریخ ۱۹ الی ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با ۲۴ عنوان کتاب هوشمند آموزشی و بهره‌مندی از تکنولوژی و نوآوری‌های روز آموزشی حضور داشت.

فاطمی نژاد اظهار داشت: این کتاب‌ها شامل محتوای چندرسانه‌ای و مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی هستند که مفاهیم درسی را با مکانیزم مفهوم‌محور، اجرایی و ملموس برای دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان با هدف توسعه عدالت آموزشی، محتوای ویدئویی فاخر این کتب کمک درسی را از طریق شبکه آموزش سیما، تحت عنوان مدرسه تلویزیونی ایران در اختیار دانش‌آموزان سراسر کشور قرار داده است.

وی تصریح کرد: این مؤسسه همچنین برای نخستین‌بار در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به معرفی محصولات و خدمات ویژه خود در حوزه نوآوری و فناوری‌های آموزشی، بازی‌وارسازی آموزش و... پرداخت.

فاطمی نژاد گفت:ربات هوشمند «رایمن» از محصولات پلتفرم دُناپ (دنیای نوین آموزش و پرورش) است که در سال گذشته با هدف توسعه عدالت آموزشی وتحول محتوای آموزشی به صورت رسمی رونمایی و با رویکرد بهره‌مندی از تکنولوژی روز و بازی‌وارسازی آموزش معرفی شد و مورد استقبال علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: از دیگر محصولات این مجموعه که برای نخستین‌بار در این دوره از نمایشگاه معرفی شد اپلیکیشن «زی‌بازی» است. این اپلیکیشن در نخستین رویداد ملی ستاپ که با هدف حل چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت به وسیله مردمی‌سازی آن برگزار شد ارائه، برگزیده و با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش مورد تقدیر واقع شد. این اپلیکیشن با دارا بودن تاییدیه وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش علاوه بر تمرین درسی و ارتقا مهارت‌های شناختی به تقویت مهارت‌های حسی و حرکتی، هماهنگی عصب و عضله و تقویت هویت ملی دانش‌آموزان و... به آموزش از طریق بازی یادگیری می‌پردازد.

گفتنی است علاوه بر محتوای آموزشی این اپلیکیشن، دانش‌آموزان بمنظور آشنایی بیشتر با هویت ملی، منطقه‌ای و استانی خودشان، هر هفته از طریق آشنایی با یکی از شخصیت‌های برجسته و مشهور هر استان و جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی آن با حل مسأله و معما، مأموریت محوله خودشان را انجام خواهند داد.

نظر شما