شناسهٔ خبر: 66728060 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تردد خودروهای آفرودی در شهر ممنوع شد؟!

صاحب‌خبر -

به‌گفته معاون عملیات پلیس راهور فراجا، تردد خودروهای آفرودی در شهر و معابر عمومی با توجه به قوانین و مقررات فعلی ممنوع است.

در جدیدترین اخبار خودرو، سردار محمدباقر سلیمی، معاون عملیات پلیس راهور فراجا با اشاره به ممنوعیت تردد خودروهای آفرودی در شهرها و معابر عمومی، گفت این خودروها به‌دلیل این‌که با تغییراتی در ارکان اصلی ساخته می‌شوند، صرفا برای استفاده در اماکن ورزشی یا طبیعت‌گردی مناسب هستند و اجازه تردد در معابر عمومی را ندارند.

ممنوعیت تردد خودروهای آفرودی در معابر عمومی

سردار سلیمی می‌گوید استفاده از این خودروها مناسب کویر و موقعیت‌های مشابه است و اگر قرار بر عبور آن‌ها در شهر و معابر عمومی باشد، باید در قالب محموله و روی کفی یا یدک حمل شوند. البته معاون عملیات پلیس راهور می‌گوید هدف پلیس، ساماندهی و ایجاد انضباط در استفاده از این خودروهاست و در همین رابطه، تعاملاتی با سازمان ایرانگردی و جهانگردی و کانون و هیات‌های اتومبیلرانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به فقدان یک آیین‌نامه و دستورالعمل مناسب درباره استفاده از خودروهای آفرودی، تاکید کرد که اقداماتی در این راستا در حال انجام است.

تردد خودروهای آفرودی تردد خودروهای آفرودی

سردار سلیمی درباره تردد خودروهای آفرودی در سطح شهر نیز گفت در هر حال قانون و جریمه برای برخورد مناسب با ایجاد تغییرات در ارکان اساسی خودرو وجود دارد و پلیس بنا بر مسئولیت خود با متخلفان برخورد می‌کند. وی افزود مقصود از خلا قانونی در این حوزه، خلا در مورد نوع استفاده و بهره‌برداری از وسایل نقلیه آفرودی است.

وی با تاکید بر این‌که پلیس به هیچ‌وجه مخالفتی با نشاط و تفریح جوانان ندارد، اظهار کرد در حال حاضر هدف اصلی پلیس، برخورد با آن دسته از وسایل نقلیه است که با عبور از خط قرمزها، زمینه‌های ناامنی برای شهروندان را در معابر عمومی فراهم می‌کنند.

لازم به ذکر است که مدتی پیش، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز گفته بود در حال حاضر هیچ آیین‌نامه‌ای بر عملکرد آفرودسواران و بیراهه‌نوردان حاکم نیست؛ اما تهیه یک آیین‌نامه در این حوزه در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد.

همچنین بخوانید:
ثبت نام خودرو در سامانه فروش خودروهای برقی شروع شد + اولین شرایط فروش کی ام سی ایکس ۵ ؛ مشخصات فنی و قیمت کراس اور جدید کرمان موتور آغاز فعالیت سامانه آنلاین ثبت نام خرید لاستیک خودرو دو خودرو بی وای دی کین پلاس و سانگ پلاس توسط بهمن موتور به ایران وارد می‌شوند

برچسب‌ها:

نظر شما