شناسهٔ خبر: 66727936 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات ۲۰ میلیون دلاری فرآورده‌های دامی اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۲۰ میلیون دلار فرآورده‌های دامی از استان اصفهان صادرات شده است.

صاحب‌خبر -

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در نشست خبری روز جهانی شیر گفت:: این سازمان با همیاری تشکل‌ها و دامداران وظیفه تامین امنیت غذایی و تولید محصولات با کیفیت، سالم با قیمت مناسب برای مردم را برعهده دارد.


 حسین ایراندوست افزود: استان اصفهان مفتخر است پرچم دار صنعت پرورش گاو شیرده و تولید شیر را در کشور برعهده داشته باشد.

او گفت: به ازای هر شهروند اصفهانی ۳۴۴ لیتر شیر در استان اصفهان تولید می‌شود و سازمان جهادکشاورزی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید کیفی و کمی شیر تلاش می‌کند.

ایراندوست بیان کرد: بیشتر مراکز تولید شیر کودک، شیر مورد نیاز خود را از استان اصفهان تامین می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان هم در این نشست اظهار داشت: استان اصفهان به‎‌عنوان استان پیش رو در حوزه دام و طیور کشور، حدود ۱۰ درصد از این صنعت را با بیش از دومیلیون و سیصد و شصت هزار تن فرآورده‌های دامی و یک میلیون و نهصد هزار تن شیر خام به خود اختصاص داده است.

سیدرضا موسوی افزود: سازمان دامپزشکی کشور ماموریت امنیت و ایمنی غذایی را برعهده دارد، سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون دز واکسن برای مقابله با بیماری‌های مختلف به دام‌ها تزریق کردیم تا از انتقال بیماری به دام و انسان جلوگیری کنیم.


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: اگر امروز شیر با کیفیت و سالم را در تراز بین الملل عرضه می‌کنیم مدیون تلاش‌های همکارانمان در سازمان دامپزشکی کشور و استان است که به صورت برنامه‌ریزی شده با نمونه‌برداری، خون‌گیری و تست‌های متوالی این ماموریت مهم را انجام می‌دهند.


موسوی گفت: در دوماه اخیر بیش از دو هزار تن فرآورده‌های لبنی به ارزش چهار میلیون و صد و هشتاد و نه هزار دلار از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.


علی پارسا معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان هم گفت: ۳۰۰ بازرس بر بهداشت محیط و عرضه سالم محصولات لبنی در استان اصفهان نظارت می‌کنند.


او  افزود: این بازرسان به صورت ۴۵ روز یکبار از واحد‌های لبنیاتی بازدید می‌کنند، در سال ۱۴۰۲، از ۶۰ مورد نمونه‌برداری از عرضه لبنیات و شیر ۲۸ مورد آن عدم انطباق با استاندارد‌های موجود را داشت که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.


حمید مهدوی، دبیر اطلاع رسانی روز جهانی شیر هم گفت: برای الگوی اصلاح تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر، ۱۱ خردادماه در گذر چهارباغ جشن ملی روز جهانی شیر برگزار می‌شود.

نظر شما