شناسهٔ خبر: 66727512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصویب طرح جامع شهر سقز

مطالعات طرح جامعه شهر سقز که از سال ۱۳۹۹ آغاز شد امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان با اکثریت آراء تصویب شد.

صاحب‌خبر -

۲ دستور کار شامل مطالعات طرح جامع شهر سقز و برش استانی برنامه عملیاتی تحقق شعار سال روز شنبه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل، ارائه شد و هر دو طرح مصوب شدند.

استاندار کردستان در این جلسه اظهار کرد: سقز به عنوان یک منطقه پشتیبان می‌تواند در حوزه راهبردی در مباحث اقتصادی و مرز عمل کند.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه سقز می‌تواند به مرکزیت ترانزیتی و صادرات و واردات کالا تبدیل شود، گفت: فرودگاه سقز و اتمام کریدور می‌تواند به تقویت این محوریت اقتصادی در سقز کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: میزان سرانه فضای سبز در شهر سقز سه متر است و در برنامه جامع برآورد شده به ۹ متر افزایش یابد و این موارد باید با حساسیت و توجه پیش رود.

کیومرث حبیبی بیان کرد: پیوند فرودگاه سقز به منطقه آزاد بانه- مریوان می‌تواند عامل بهره‌مندی سقز هم از ظرفیت‌های این منطقه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: برای نخستین بار دولت در استان‌های سردسیر تنخواهی را اختصاص داده تا کار‌های عمرانی در فصول گرم سال در این مناطق انجام شود.

اکبر محمدی در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: دولت برای اولین بار در استان های سردسیر تنخواهی را ابلاغ داده تا در فصول گرم سال در این مناطق انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان آخرین زمان برای هزینه کرد اعتبارات عمرانی در استان تا پایان تیرماه خواند و اضافه کرد: در ارتباط با مطالبات دستگاه های اجرایی که براساس حکم دادگستری برداشت می شود، مدیر باید نگاه مسئولانه نسبت به اعتبارات داشته باشند و تدابیر لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: مسئولان موظف هستند از منابع داخلی نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کنند و اعتبارات تخصیص یافته فقط باید برای پروژه های مهم هزینه شود.

نظر شما