شناسهٔ خبر: 66727427 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

هجوم بی رویه به خزر، ساکنان شمالی را با خطر جدی مواجه می کند

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست سواحل دریای خزر را ظرفی با گنجایش مشخصی برای سکونت در اطراف آن توصیف کرد که گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، هجوم بی رویه به سواحل، ساکنان شمالی را با خطر جدی ادامه زندگی مواجه می کند.

صاحب‌خبر -


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازروابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ علی سلاجقه  با توضیح این نکته که اکوسیستم خشکی با دریای خزر بسیار متفاوت است، افزود: یکی از تبعات این تغییرات بروز سیلاب‌ها، خشکسالی‌ها و پدیده توفان‌های گرد و غبار است که دامنه و شدت آن درحال گسترش بوده و گریبانگیر بسیاری از کشورها از جمله کشورهای غرب آسیا و خاورمیانه شده و خواهد شد.
  وی تاکید بر این که تغییرات اقلیمی و فرایند بارندگی سیل آسا دامن ساکنان حاشیه دریای خزر را نیز گرفته است، اظهار داشت: تعرض به دریای خزر و هجوم برای تصرف ساحل ،خطرات جبران ناپذیری را برای ساحل نشینان شمالی ایران دارد.
  سلاجقه با توضیح این که امروز هجوم برای سکونت در سواحل دریای خزر استان های شمالی خطری جدی محسوب می شود، تصریح کرد: به همین دلیل دولت نسبت به حفاظت از عرصه های طبیعی به ویژه ساماندهی حریم ۶۰متری دریای خزر اهتمام جدی دارد. سیل، پسماند و جاده های کم عرض مهمترین مشکلات مازندران رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اظهار این که مردم استان های شمالی کشور به خصوص مازندران به دلیل گردشگری پذیر با چالش های ترافیک و افزایش قیمت کالاهای اساسی مواجه هستند، گفت: دولت نیز به این مکشلات واقف است و در تخصیص اعتبار این استان ها را ویژه می ببیند.
  وی به تشدید شدن قاچاق چوب در مازندران اشاره کرد و گفت:‌سیلاب، جاده های کم عرض و پسماند سه چالش اساسی دیگر مازندران است که مورد توجه دولت برای حل قرار دارد.
  سلاجق در بخش دیگری گفت:‌دولت تا آخرین روز برای خدمت به مردم پای کار است و اصلا به فکر دور حضور دوم این دولت نیست.
 

نظر شما