شناسهٔ خبر: 66726685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره‌برداری و افتتاح ۱۵۲ طرح ملی و استانی در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد: ۱۵۲ طرح ملی و استانی با هدف تحقق شعار سال در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

بهره‌برداری و افتتاح ۱۵۲ طرح ملی و استانی در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مجید دهقانی زاده در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد سهام استان در تشریح برنامه عملیاتی تحقق شعار سال استان، گفت: ۱۱۸ همت منابع تامین مالی برای تحقق این شعار در استان پیش‌بینی شده و قرار است طی عملیاتی شدن این برنامه ۱۵۲ طرح و پروژه ملی و استانی افتتاح و به بهره‌برداری برسد. 

وی افتتاح این طرح‌ها را سبب عملیاتی شدن برنامه جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: هفت هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای افتتاح این طرح ‎ها نیاز است که پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: ۱۱۸ همت از منابع تامین مالی مختلف از جمله بودجه عمومی دولت، آورده بخش خصوصی، تسهیلات بانکی، بورس و بازار سرمایه، منابع داخلی شرکت‌های دولتی، منابع شهرداری‌ها، منابع خیری، مولدسازی و... پیش‌بینی شده است. 

به گفته دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، باتوجه به صنعتی معدنی بودن استان یزد و قرار داشتن دفاتر شرکت‌ها در تهران، بخشی از تسهیلات استان یزد در ردیف تسهیلات استان تهران منظور شده و این مهم در فایل اعلامی از سوی بانک مرکزی قید شده است. 

دهقانی‌زاده ادامه داد: در برنامه عملیاتی شعار سال استان، بهره‌برداری از ۴۸ طرح تولیدی نیمه تمام، احیای ۵۳ واحد تولیدی راکد و بازسازی و نوسازی ۱۰۰ واحد تولیدی پیش بینی شده است. 

وی با بیان اینکه در این برنامه ایجاد ۱۸ هزار شغل و رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی در استان پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: رشد اقتصادی استان بدون بهره‌وری شکننده بوده و تداومی نخواهد داشت.

نظر شما