شناسهٔ خبر: 66726138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لاپید: گانتس امشب استعفای خود را اعلام کند

سبحان ثقفی‌نیا

رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی گفت «بنی گانتس» چهره مخالف کابینه باید امشب استعفای خود را اعلام کند و به «بنیامین نتانیاهو» برای ماندن در قدرت کمک نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «یائیر لاپید» رئیس مخالفان رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که بنی‌گانتس، عضو کابینه جنگ امشب باید استعفای خود را از بدترین کابینه طول تاریخ این رژیم اعلام کند.

طبق گزارش خبرگزاری سما، لاپید گفت: گانتس باید اعلام کند که در خیانت به گروگان‌ها، مهاجرت از شمال و نابودی اقتصاد و طبقه متوسط شریک نیست.

او همچنین خاطرنشان کرد: گانتس باید اعلام کند که به نتانیاهو برای ماندن در قدرت کمک نمی‌کند، او باید دولت را به‌طور کامل ترک کند و خواستار برگزاری انتخابات شود.

اخیرا منابع صهیونیستی گزارش دادند نتانیاهو در جریان یک جلسه در مورد اوضاع شمال سرزمین‌های اشغالی گانتس و همچنین «گادی آیزنکوت» اعضای کابینه جنگ این رژیم را توبیخ کرده است.

۲ وزیر صهیونیست در این جلسه بر لزوم برخورد با تهدیدات حزب‌الله و بازگرداندن صهیونیست‌های ساکن شمال سرزمین‌های اشغالی به خانه‌های خود شدنده بودند.

نتانیاهو در پاسخ به آن‌ها گفت: از بحث‌برانگیز کردن این موضوع خودداری کنید، از آن داستان نسازید.

پیش‌تر تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: «یورام حامو» مسؤول سیاست امنیتی و برنامه‌ریزی امور راهبردی در شورای امنیت داخلی استعفا کرده است.

این رسانه تأکید کرد: دلیل استعفای او این است که نتانیاهو تصمیماتی درباره روز بعد از جنگ نگرفته و عملیات در شمال غزه را ازسرگرفته است.

به گفته منابع عبری «یورام حمو» خودش مسؤول پرونده «روز بعد از جنگ» است و استعفای او به معنای شکست در اتخاذ تصمیمی درباره روز بعد از جنگ است.

این در حالی است که مقامات ارشد ارتش اشغالگر از نتانیاهو و کابینه او خواستند تا در مورد جنگ غزه تصمیم بگیرند و استراتژی تدوین کنند.

انتهای پیام

نظر شما