شناسهٔ خبر: 66726041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت ۵۱ میلیمتر باران در ریوش کاشمر

میزان بارش در شهر ریوشِ شهرستان کاشمر در دو روز اخیر (روزهای پنجشنبه و جمعه) ۵۱ میلیمتر بود که تاکنون بی سابقه بوده است.

صاحب‌خبر -
ثبت ۵۱ میلیمتر باران در ریوش کاشمر
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره هواشناسی کاشمر گفت: میزان بارش های ایستگاه ریوش در اردیبهشت ماه امسال ۱۰۹ میلیمتر و در دو روز گذشته ۵۱ میلیمتر بوده است در حالی که در اردیبهشت پارسال پنج میلیمتر باران در ریوش بارید.
 
علی اصغرزاده افزود: از ابتدای فصل زراعی جاری یعنی مهر پارسال، ۲۵۶ میلیمتر باران در ایستگاه ریوش ثبت شده که بیشترین میزان بارش در میان ایستگاه های استان بوده است.
 
رئیس اداره هواشناسی کاشمر اظهار کرد: بارش ایستگاه کاشمر نیز در اردیبهشت امسال ۹۳ میلیمتر بوده، در حالی که این رقم در اردیبهشت ماه پارسال ۲ میلیمتر بود.
 
وی بیان کرد: ایستگاه کاشمر ۱۸۳ میلیمتر بارش تجمعی از ابتدای فصل زراعی داشته که ۷۴ درصد از سال قبل بیشتر بوده و به رقم همتراز با آمار دوره بلند مدت رسیده است.
 
 
اصغرزاده شهرستانهای خلیل آباد، کوهسرخ و کاشمر را زیر مجموعه اداره هواشناسی کاشمر عنوان کرد و گفت: بارشهای کنونی در سه شهرستان یاد شده بسیار عالی و در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.
 
شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد و کوهسرخ واقع در جنوب غرب خراسان رضوی ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارند،
 
مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده است.

نظر شما