شناسهٔ خبر: 66725671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مقام اسرائیلی: ما در جنگ شکست خورده ایم

رام بن باراک، عضو کنست اسرائیل و معاون سابق رئیس موساد، گفت که جنگ جاری در غزه بیهوده است و تاکید کرد که اسرائیل در این جنگ شکست خورده و با فروپاشی اقتصادی مواجه است. رام بن باراک، عضو کنست اسرائیل و معاون سابق رئیس موساد، گفت که جنگ جاری در غزه بیهوده است و تاکید کرد که اسرائیل در این جنگ شکست خورده و با فروپاشی اقتصادی مواجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، رام بن باراک، عضو کنست اسرائیل و معاون سابق رئیس موساد، گفت که جنگ جاری در غزه بیهوده است و تاکید کرد که اسرائیل در این جنگ شکست خورده و با فروپاشی اقتصادی مواجه است.

طبق گزارش شبکه عبری زبان کان، بن باراک به رادیو عمومی اسرائیل گفت: این جنگ فاقد یک هدف روشن است و بدیهی است که ما درحال شکست خوردن در آن هستیم.

وی گفت: ما مجبوریم در مناطقی تکراری مجددا وارد جنگ شویم و در نهایت سربازان بیشتری را از دست بدهیم. ما همچنین در صحنه بین المللی با شکست مواجه هستیم، روابط ما با آمریکا به طور قابل توجهی بدتر شده و اقتصاد اسرائیل در حال افول است.

باراک در آخر گفت: یک چیزی را به من نشان دهید که ما در آن موفق بوده ایم.

در همین حال آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی اظهار داشت: هیچ پیروزی در شمال و جنوب وجود ندارد و ما مانند کشتی بدون مقصد هستیم و کاملا راه خود را گم کرده ایم.

در همین حال نیز روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت که آمریکایی‌ها کاملاً مطمئن شده‌اند که حماس نابود نخواهد شد و بعد از جنگ هم حماس به شکلی و نحوی خواهد ماند.

وی گفت که به همین علت هدف آمریکا هم اکنون تضعیفف حماس است که نتواند حمله دیگری مانند ۷ اکتبر را انجام دهد.

در همین حال نیز شبکه تلویزیونی عبری زبان ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از هایمن رئیس سابق اطلاعات نظامی این رژیم اعلام کرد که اهداف جنگ دور از دسترس است و پیروزی مطلق قابل تحقق نیست.

در این راستا دان حالوتس رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را متهم به رساندن این رژیم به «این وضعیت بسیار بد» کرد و از او خواست که استعفا دهد.

همچنین آلون داویدی شهردار شهر اشغالی اسدوروت نیز خواستار انحلال دولت پس از شکست و ناکامی در جنگ شد و آن را به ایجاد نومیدی در جامعه اسرائیل متهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما