شناسهٔ خبر: 66725519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جاده سبزوار- روداب هنوز بازگشایی نشده است

مسیر سبزوار به مرکز بخش روداب که از روز جمعه به علت بارندگی و جاری شدن سیلاب، بسته شده بود، همچنان بسته است.

صاحب‌خبر -
جاده سبزوار- روداب هنوز بازگشایی نشده است
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار سبزوار اعلام کرد: عبور جاده روداب از بستر رودخانه در محدوده پل «حارث آباد» موجب شده تا این جاده، پس از تخریب پل در سال گذشته، با اندک بارندگی در مناطق بالادستی، از مدار ترافیکی خارج و ارتباط زمینی اهالی این بخش محروم با مرکز شهرستان قطع شود.
 
مرتضی رهنمافر با اشاره به بسته بودن محور سبزوار - روداب، احتمال داد که با توجه به وضعیت آب و هوایی، این مسیر تا فردا همچنان بسته بماند.
 
رهنمافر افزود: با این وضعیت بارش باران، جاری شدن سیلاب در شهرستان های نیشابور، ششتمد و بخش «شامکان» و سرازیر شدن آن به کال شور نیز موجب بسته شدن مسیر سبزوار- روداب می‌ شود که ضرورت دارد برای ساماندهی این گذرگاه، تدبیری اندیشیده و نسبت به ترمیم پلِ تخریب شده در این مسیر اقدام فوری انجام شود.
 
پل حارث‌آباد در مسیر سبزوار - روداب، با سازه ای ۶۰ ساله، از پاییز سال گذشته، به دلیل دستبرد مدت‌ ها پیش به قطعات و سازه آن، ناایمن شده و سرانجام با عبور یک دستگاه تریلی از روی آن، تخریب شد اما برای بازسازی آن اقدامی نشد.
 
معاون فرماندار سبزوار با گلایه از کوتاهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص ترمیم پل حارث آباد، تاکید کرد: فرمانداری سبزوار، پس از آسیب دیدن پل، بارها مکاتبه کرده و درخواست ترمیم این پل را داده است و اگر آن اداره زودتر دست به کار می‌شد، کار به اینجا نمی کشید که با هر بارندگی، حتی در نیشابور و ششتمد، راه روداب بسته شود.
 
شهر روداب، مرکز بخش روداب در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب سبزوار واقع است، پل حارث آباد ۱.۵ کیلومتر با سبزوار فاصله دارد.

نظر شما