شناسهٔ خبر: 66725353 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

خروج گندم از ورامین ممنوع شد

اقتصادنیوز: مدیر جهاد کشاورزی ورامین تعداد کمباین‌های استفاده شده برای برداشت محصولات غلات شهرستان ورامین را بیش از ۱۵۰ دستگاه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رضا فرازی روز شنبه در جلسه ستاد برداشت غلات شهرستان ورامین که در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت گندم، جو و کلزا رفته و با توجه به شرایط آب و هوایی، محصول جو شهرستان آماده برداشت است.

 

وی اظهار داشت: همه ساله با شروع فصل برداشت، علاوه برکمباین‌های بومی، از سایر استان های کشور نیز کمباین‌های مهمان برای برداشت محصول گندم و جو وارد شهرستان ورامین می‌شوند که هماهنگی لازم برای معاینه فنی این وسایل با هدف کاهش افت محصول هنگام برداشت صورت گرفته است.

وی تعداد کمباین‌های استفاده شده برای برداشت محصولات غلات شهرستان ورامین را بیش از ۱۵۰ دستگاه اعلام کرد.

فرازی تأکید کرد: محصول گندم و جو تولید شده در شهرستان ورامین اجازه خروج از این شهرستان را ندارد و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور فراجا، مبادی خروجی شهرستان به طور کامل کنترل می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین تصریح کرد: مراکز خرید دولتی شهرستان ورامین در سه مرکز سیلو، صنایع آرد و سیلوی کهریزک با ۸۰ هزار تن ظرفیت به صورت شبانه روزی آماده دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.

وی پیش بینی کرد بیش از ۶۰ هزار تن گندم در شهرستان ورامین تولید شود.

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که با توجه به کمبود منابع آبی، تنها ۳۹ هزار هکتار آن سالانه زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما