شناسهٔ خبر: 66725207 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

زری (زهرا) خوشکام کیست؟ جزئیات ازدواج خوشکام با حاتمی

زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی بود که اردیبهشت ماه 1402 از دنیا رفت.

صاحب‌خبر -

زری (زهرا) خوشکام کیست؟

به گزارش «تابناک»، این هنرمند متولد سال ۱۳۲۶، بیشتر فعالیت‌هایش در دهه ۵۰ خورشیدی بود و در سال‌های اخیر در فیلم‌هایی همچون «شعله ور»، «طلاخون»، «در دنیای تو ساعت چند است» و «سیمای زنی در دوردست» بازی کرده بود. او در سریال‌های «هزاردستان» و «سلطان صاحبقران» به کارگردانی همسرش علی حاتمی نیز بازی داشت.

عمده فعالیت‌های سینمایی او به دو سال آغازین فعالیتش در سینما در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ بازمی‌گردد. در این سال‌ها او گرچه در فیلم‌هایی همچون آدمک ساخته خسرو هریتاش، تپلی ساخته رضا میرلوحی و خواستگار ساخته علی حاتمی ایفای نقش کرد؛ اما در مجموع با توجه به شرایط سینمای ایران، معرف شخصیت‌های بی‌پروا و اغواگر بود.

کاراکتر سینمایی او پس از ازدواجش با حاتمی دگرگون شد و از آن پس حضور او در سینما کمرنگ شد.

 در سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷، وی با نام زهرا حاتمی تنها در معدود آثاری حاضر شد که به نوعی با همسر و خانواده‌اش در ارتباط بودند.

خوشکام در آبان ۱۳۵۰ با علی حاتمی ازدواج کرد. پس از این ازدواج، برای مدتی حدود سه ماه رسانه‌ها خبری از زری خوشکام و علی حاتمی نداشتند تا اینکه سه ماه بعد و در بهمن‌ ۱۳۵۰، علی حاتمی طی مصاحبه‌ای با مجلهٔ اطلاعات هفتگی (شماره ۱۵۷۲) خبر ازدواج خویش با زری خوشکام را تأیید کرد.

آدمک (۱۳۵۰) کلبه‌ای آن‌سوی رودخانه (۱۳۵۰) الکلی (۱۳۵۰) رشید (۱۳۵۰) مرد هزار لبخند (۱۳۵۰) توبه (۱۳۵۱) تپلی (۱۳۵۱) خواستگار (۱۳۵۱) جهان پهلوان تختی (۱۳۷۶) تهران روزگار نو (۱۳۷۸) سیمای زنی در دوردست (۱۳۸۲) در دنیای تو ساعت چند است؟ (۱۳۹۳) شعله‌ور (۱۳۹۵) طلاخون (۱۳۹۹) از جمله آثاری است که خوشکام در آنها بازی کرده است.

نظر شما