شناسهٔ خبر: 66724917 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نمایشگاه کتاب امروز به اتمام می‌رسد/ نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان؛ فروش نمایشگاه امسال

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد که نمایشگاه امسال تا پایان روز دهم ۴۹۷ میلیارد تومان فروش داشته است.

صاحب‌خبر -

علی رمضانی، سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری روزانه سی‌وپنجم نمایشگاه کتاب در ستاد اجرایی نمایشگاه به تشریح آمار فروش کتاب‌ها تا پایان روز دهم ۲۸ اردیبهشت پرداخت و گفت: نمایشگاه کتاب در بخش حضوری مجموعاً ۳۱۹ میلیارد تومان فروش داشت، که ۲۲۳ میلیارد آن در درگاه رسمی و ۹۶ میلیارد تومان آن از طریق درگاه غیر رسمی ثبت شده است.

رمضانی ادامه داد: در بخش مجازی نمایشگاه کتاب مجموعاً ۱۷۸ میلیارد تومان کتاب فروش رفته، که ۱۳۵ میلیارد آن از ناشران و ۴۳ میلیارد تومان آن از کتابفروشان است. در مجموع نمایشگاه کتاب تهران تا پایان روز دهم ۴۹۷ میلیارد تومان فروش داشته است.

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  درباره آرای صادره پیرامون تخلفات ناشران و کتابفروشان گفت: روز گذشته هیات رسیدگی به تخلفات ناشران ۱۰ رای صادر کرد و یک مورد از آرای گذشته با توجه به مستندات جدید رای به عدم تخلف آن صادر شد. عمده تخلفات ارائه کتب با چاپ سایر ناشران، فروش کتب بدون مجوز، عرضه کتب غیر مرتبط با موضوع سالن و فروش از طریق دستگاه‌های غیر مجاز است. برای همه متخلفات توبیخ با درج در پرونده و اخذ تعهد، تعطیلی غرفه، پنل مجازی با مدت زمان مشخص، محرومیت از تسهیلات حمایتی به مدت یکسال، اعمال ۵۰ درصد کاهش متراژ در نمایشگاه سال آتی و محرومیت در نمایشگاه به مدت یک دوره اعمال شد.

به گفته وی، برای یک مورد دو دوره محرومیت از نمایشگاه صادر شد و در دو مورد با توجه به تکرار تخلفات به معاونت امور فرهنگی برای ارجاع به هیئت تخلفات ناشران استان درنظر گرفته شد. 

رمضانی اعلام کرد که تا پایان شب گذشته تعداد نسخه‌های بخش مجازی یک میلیون و ۵۰ هزار نسخه بود. از آنجایی که بیشترین خرید‌ها در روز‌های پایانی و در بخش مجازی نمایشگاه صورت می‌گیرد و حجم انبوهی از ورودی شرکت پست داریم، اگر ناشران بسته‌ها را تحویل شرکت پست دهند، حداکثر تا پایان هفته جاری اغلب بسته‌ها به دست خریدار می‌رسد. همزمان با اتمام فعالیت بخش حضوری نمایشگاه کتاب در ساعت ۲۰:۰۰ بخش مجازی نمایشگاه ساعت ۰۰:۰۰ به اتمام می‌رسد.

نظر شما