شناسهٔ خبر: 66723665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار جنبش مجاهدین فلسطین نسبت به استفاده از اسکله شناور غزه برای حمایت از رژیم اشغالگر

زینب غلامی

جنبش مجاهدین فلسطین نسبت به استفاده از اسکله شناور غزه برای حمایت از رژیم اشغالگر یا اجرای طرح‌هایی برای کوچاندن مردم غزه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما درباره اسکله شناور آمریکا در غزه و هرگونه اقدام دولت آمریکا که هنوز شریک جنگ نسل‌کشی در غزه است، شک و تردید و نگرانی داریم.

طبق گزارش سما، این جنبش فلسطینی تأکید کرد: ملت ما حق برخورداری از بنادر و گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را در راستای اداره و حاکمیت فلسطین دارد. ما با هرگونه حضور اشغالگران یا افراد بیگانه در این بنادر و گذرگاه‌ها مخالف هستیم و نسبت به استفاده از اسکله شناور غزه برای حمایت از رژیم اشغالگر یا اجرای طرح‌هایی برای کوچاندن مردم غزه هشدار می‌دهیم.

پیش از این جنبش حماس و دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نیز تاکید کردند هر راهی برای کمک‌رسانی، از جمله اسکله شناور غزه، جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی نیست و نیاز فلسطینیان به غذا را پوشش نمی‌دهد.

این جنبش در بیانیه‌ای بر «رد هرگونه حضور نظامی هر نیرویی در سرزمین‌های فلسطینی» تاکید کرد و بر حق مردم فلسطین برای دریافت همه کمک‌های مورد نیاز خود در سایه فاجعه ناشی از اشغالگری تاکید کرد.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نیز تاکید کرد دولت آمریکا «در تلاش است چهره زشت خود را با ایجاد یک اسکله شناور در سواحل شهر غزه زیبا کند.»

این بیانیه‌ها پس از آن منتشر شدند که فرماندهی مرکزی آمریکا روز پنجشنبه از تکمیل ساخت اسکله شناور در غزه برای آماده‌سازی جهت آغاز انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه خبر داد. ایالات متحده اواخر آوریل ساخت این اسکله را به بهانه رساندن کمک‌های بشردوستانه به منطقه‌ای که ۲۲۵ روز است شاهد تجاوزات و محاصره اشغالگران با حمایت واشنگتن است، آغاز کرد.

انتهای پیام

نظر شما