شناسهٔ خبر: 66723552 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

واحدهای مسکونی حیاط‌دار در هفت سایت قم در حال ساخت است

19 دی آنلاین: مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هم اینک ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط‌دار با الگوبرداری از معماری ایرانی اسلامی در هفت سایت این استان در حال ساخت است.

صاحب‌خبر -
حسین زنجیرانی فراهانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها در راستای طرح ملی نهضت مسکن در منطقه پرنیان ،‌قنوات،‌ سلفچگان، دستجرد، کهک ،‌طایقان و جعفریه استان قم ساخت آن آغاز شده‌است.
وی اظهار داشت: ۳۰ هزار واحد مسکونی حیاط‌دار در پرنیان،‌ ۱۳ هزار واحد در قنوات،‌ پنج هزار واحد در طایقان،‌ ۴۴۰ واحد در سلفچگان ، ۵۰۰ واحد در کهک،‌ ۶۰۰ واحد در جعفریه و ۵۰ واحد در دستجرد درحال ساخت می‌باشد.
سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.
شهرک پرنیان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.
همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته‌است. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است.
هم اینک در سایت‌های ۵۶۰ ، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم نیز واحدهای مسکونی به‌صورت آپارتمانی درحال ساخت است.

برچسب‌ها:

نظر شما